اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال نو

200 هزار همیار پلیس یاریگر نظم جاده‌های اردبیل هستند

در آستانه سال جدید و آغاز تعطیلات نوروزی با فراخوان انجام شده 200 هزار دانش‌آموز همیار پلیس به کمک این مجموعه در نظم و انضباط بخشی به ترددها در این ایام می‌آیند.

200 هزار همیار پلیس یاریگر نظم جاده‌های اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در مراسم آغاز فعالیت همیاران پلیس در اردبیل اظهار داشت: ما از ظرفیت همیاران پلیس در تذکر به رانندگان اعم از شخصی و عمومی استفاده می‌کنیم و معتقدیم با حضور این همیاران می‌توان به کاهش تلفات و تصادفات و افزایش مراقبت پلیس از سلامت مردم کمک کرد.

علی مریخی با مثبت ارزیابی کردن ساماندهی و فعالیت بیش از 200 هزار همیار پلیس در قالب دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه گفت: این همیاران کوچکترین تخلفات راهنمایی و رانندگی را به رانندگان تذکر داده و در بحث بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن از تلفن همراه و احتمال خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و خطرساز تذکرات خود را به متخلفین انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پلیس با محور قرار دادن شعار «گذشت و صبوری لازمه سفر سالم» در سال آینده برای ایجاد امنیت و آرامش در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی افزود: فعالیت همیاران پلیس از 24 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

مریخی تصریح کرد: انتظار می‌رود در اجرای این طرح بتوانیم کنترل‌های خوبی را در بحث نهادینه شدن فرهنگ رانندگی درست شاهد و ناظر باشیم تا بیش از هر زمان سلامت در سفر تضمین شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ادامه داد: ما یک روند کاهشی را در تصادفات برون شهری و درون شهری در سال‌جاری شاهد بودیم که این کاهش به دلیل رعایت ضوابط و مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی بوده که انتظار می‌رود این فرایند در تعطیلات نوروزی و سفرهایی که به مقاصد مختلف انجام می‌شود شایسته و مطلوب‌تر تحقق پیدا کند.

مریخی خاطر‌نشان کرد: ما همه ظرفیت خود را در پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه به کار گرفتیم تا یک  فرایند همراه با آرامش را برای هموطنانمان فراهم کنیم تا بتوان خاطرات خوشی برای مسافران نوروزی امسال فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم به صورت نمادین هدایا و لوح‌های همیاران پلیس و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح اهدا شد و با اجرای برنامه‌های آموزشی آمادگی‌ آنها برای حضور در این طرح مورد ارزیابی و توان قرار گرفت.

انتهای پیام/62006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول