اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

بهره‌برداری از مرکز بررسی بیماری‌های دامی برای کنترل دارو و واکسن‌

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: باید تلاش شود تا مرکز صحرایی بررسی بیماری‌های دامی گلمکان به عنوان مرکزی برای کنترل اثربخشی دارو و واکسن‌های دام و طیور شناخته شود.

بهره‌برداری از مرکز بررسی بیماری‌های دامی برای کنترل دارو و واکسن‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مسعود هاشم‌زاده گفت: در حال حاضر در صورت ناکام ماندن سیاست‌های پیشگیری و کنترل برخی بیماری‌ها در زمینه دام و طیور، برخی از کارشناسان، عدم اثربخشی دارو و واکسن را به عنوان مهم‌ترین عامل در این ارتباط ذکر می‌کنند این در حالی است که مهندسی فرآیند، صورت نگرفته و تمامی عوامل دخیل در بیماری از جمله رعایت عوامل امنیت زیستی، اطلاع دامدار و مرغدار از وضعیت مزرعه پرورش خود و ... بررسی نمی‌شود.

وی هدف از حضور در خراسان‌ رضوی را آشنایی با توانمندی‌های استان در زمینه تشخیص بیماری‌ها، با توانمندی‌های موجود در مرکز گلمکان و ... دانست و خواستار آن شد تا در جهت بهره‌مندی بیشتر از منابع، پیوند صحیح بین حوزه‌های پیشگیری و تشخیص بیماری‌ها ایجاد گردد.

هاشم زاده در جریان بازدید از مرکز بررسی بیمار ی‌های دامی گلمکان با اشاره به وجود مراکز درمانی بخش خصوصی خاطرنشان ساخت: خراسان رضوی دارای توانمندی‌های بسیاری در بخش تشخیصی دامپزشکی است و همگام با آن، باید نظارت لازم توسط بخش دولتی با عنایت به پروتکل‌های صادره از سازمان دامپزشکی کشور صورت گیرد.

مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان، با هدف بهره‌گیری از امکانات علمی ـ تشخیصی قوی و مطمئن و استاندارد روز و انجام آزمایشات و بررسی های تخصصی و مطالعات در زمینه بیماریهای دام و طیور، ایجاد بانک نمونه‌های بیماری‌های مشکوک و خطرناک و استانداردسازی آزمایش‌های ملی و مطابقت با استانداردهای بین‌المللی در 35 کیلومتری مشهد در حال احداث بوده و تاکنون از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

انتهای پیام/2202/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول