اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

عملیاتی‌نشدن آئین‌نامه‌های اجرایی قانون بهبود فضای کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی گفت: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در اسفند‌ماه 91 تصویب و حتی برای اجرا نیز ابلاغ شده اما آئین‌نامه‌های اجرایی آن که باید تدوین، تصویب و اجرا شود تاکنون وارد فاز عملیاتی نشده است.

عملیاتی‌نشدن آئین‌نامه‌های اجرایی قانون بهبود فضای کسب و کار

غلامحسین شافعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص برنامه‌های اتاق بازرگانی اظهار کرد: به عنوان نخستین برنامه تأکید می‌کنم که آنچه در گذشته بوده است باید در آینده نیز ادامه یافته و در کنار آن برنامه‌های جدیدی نیز اجرا شود.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی باید حرکت‌های اقتصادی را شروع کنند تا دیپلماسی اقتصادی تقویت شود.

شافعی با بیان اینکه باید رفت‌ و آمدهای اقتصادی میان فعالان اقتصادی کشورها نیز افزایش یابد، ادامه داد: باید در اعزام هیئت‌های تجاری و پذیرش هیئت‌های تجاری به رشد قابل توجهی برسیم.

وی تصریح کرد: به طور کلی برنامه اتاق بازرگانی در بعد خارجی، ارتباط با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها، همچنین توسعه فعالیت با آن‌ها و نیز تقویت ارتباط اقتصادی با سایر کشورهای جهان است.

رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه در بعد داخلی، محوری‌ترین برنامه اتاق بازرگانی باید تکیه بر تولید داخل باشد، ادامه داد: تقویت تولید داخلی باعث رشد اقتصادی در همه ابعاد و جنبه‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر تولید مؤ‌ثر و موفقی داشته باشیم در بخش صادرات کالا و صادرات خدمات نیز می‌توانیم از امتیازات بالایی برخوردار شویم و شاخص صادرات نیز ارتقا می‌یابد.

شافعی با اشاره به اینکه صادرات موفق در گرو تولید موفق است، افزود: در صادرات خدمات فنی مهندسی با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در کشور وجود دارد باید حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: با وجود آن‌که باید تولید، محور توسعه اقتصادی و صادرات باشد خدمات نیز باید به صحنه بیاید.

وی همچنین با بیان اینکه اجرایی کردن قانون در بهبود مستمر فضای کسب ‌و کار از کارهای اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: اجرای این قانون می‌تواند بستر لازم را برای فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کند، لذا اتاق بازرگانی باید بر اجرای آن متمرکز شود.

شافعی گفت: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در اسفند‌ماه 91 تصویب و حتی برای اجرای آن نیز ابلاغ شده اما آئین‌نامه‌های اجرایی آن که باید تدوین، تصویب و اجرا شود تاکنون وارد فاز عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول