اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حفظ امنیت شهروندان انجام می‌شود

آماده‌باش مدیریت بحران منطقه 20 در سه‌شنبه آخر سال

قائم مقام شهردار منطقه 20 یکپارچگی و تعامل ادارات ذیربط سطح شهر را در کنترل حوادث و جلوگیری از بروز حوادث مورد تاکید قرار داد.

آماده‌باش مدیریت بحران منطقه 20 در سه‌شنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، اصغر عطائی صبح امروز در چهارمین جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران با موضوع سه شنبه آخر سال ضمن تاکید بر آمادگی و هماهنگی سازمان‌های ذیربط در جلوگیری از بروز خطرات احتمالی در مراسم سه شنبه آخر سال و ایجاد امنیت برای خانواده‌هاٰ با اشاره به اینکه متاسفانه این سنت قدیمی در سال‌های اخیر با رفتارهای پرخاشگرانه و خطرناک برخی افراد تبدیل به روز پردحادثه برای شهروندان شده است، گفت: به منظور برگزاری مطلوب، پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان در مراسم چهارشنبه آخر سال؛ ادارات ذی‌ربط شهرداری منطقه 20 در حال آماده باش هستند.

حسین طباطبائی معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرری با اشاره به اهمیت هوشیاری بیشتر سازمان‌های مختلف برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک در این روز و افزایش توانمندی هماهنگی و حضور به موقع ارگان‌های مربوطه در هنگام بروز بحران و لزوم آگاه سازی خانواده‌ها اظهار داشت: با توجه به روزهای پایانی سال و تردد بیشتر شهروندان در سه شنبه آخر سال معابر و میادین اصلی شهر به عنوان نقاط حساس تحت نظارت قرار می گیرند و نیروی انتظامی بر محلهای خاصی که در چند ساله اخیر محل برگزاری مراسم است متمرکز خواهد شد.

محمد معبودی جانشین معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 20 با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی‌های شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان برای پیشگیری از وقوع بحران و کاهش خسارات جانی و مالی و نقش ائمه جماعات؛ معتمدین و مدیران محلات در آگاه سازی آنان ؛ تشکیل جلسات مختلف با دبیران شورایاری؛ مدیران محلات و مسئولین اجتماعی نواحی تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان در سراهای محلات و مدارس و اطلاع رسانی از طریق چاپ بنر توزیع بروشور و سی دی آموزشی را از اقدامات حوزه اجتماعی عنوان کرد.

علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک ضمن اشاره به  اینکه این حوزه به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان از روز 26 اسفند ماه تا 4 فروردین در حال  آماده باش است، گفت: با توجه به تردد زیاد شهروندان در روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از بروز ترافیک در معابر شریانی و بزرگراهی معابر جایگزین در نظر گرفته شده و پایانه‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مترو آماده ارائه خدمات حمل و نقلی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه معمولاً در مراسم سه شنبه آخر سال آسیب‌های زیادی به المان‌های ترافیکی وارد می شود و ترمیم و جایگزینی آنها نیاز به  صرف هزینه‌های زیادی دارد و در آستانه سال نو چهره شهر نیز ناخوشایند می‌شود، بر لزوم آگاه سازی کودکان و نوجوانان در این زمینه و تعامل و  همکاری بیشتر نیروی انتظامی برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه تاکید کرد.

محسن کریمی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با اشاره به اینکه این جلسه طبق سنوات گذشته و بر اساس دستورالعمل شهرداری تهران برای آمادگی و تعامل بیشتر واحدهای اجرایی ذیربط برای مقابله با حوادث احتمالی مراسم چهارشنبه سوری برگزار شده است؛ اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20  با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ادارات مسئول از ساعت 18 روز 27 اسفند ماه در اتاق بحران منطقه تشکیل می‌شود و دوربین‌های سطح شهر به این محل متصل است.

وی با اشاره به اینکه تانکرهای آب و واتر جت‌ها از قبل آبگیری و آماده  به کار می باشند جمع آوری  مواد اشتعال‌زا از قبیل لاستیک‌های مستعمل، جعبه‌های میوه فروشی، حمل زباله، ضایعات و نخاله، حضور و استقرار خودرو های 137 و گشت شهربان در نقاط مهم و استراتژیک را از اقدامات حوزه امور شهری شهرداری منطقه در این روز اعلام کرد.

کریمی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگی لازم در خصوص رساندن سوخت جایگاه‌های عرضه مستقیم به ویژه به نقاط پر ازدحام را تا قبل از ظهر انجام می دهد و از تحویل بنزین در ظرف‌های جداگانه جهت استفاده در خارج از محیط جایگاه‌های سوخت رسانی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در آشنایی شهروندان با مخاطرات شب چهارشنبه سوری افزود: نیروی انتظامی نقاط حساس و پر خطر را شناسایی و برای کنترل و جلوگیری از بروز حوادث نسبت به مستقر نمودن نیرو در آن محلها اقدام می کند و نیروهای بسیج نیز برای پشتیبانی و همکاری با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را بعمل می آورد.

دبیر ستاد بحران منطقه بازگشایی مسیرها، گشت زنی و استقرار تیم‌های اطفای حریق و آماده باش کامل ادارات و سازمان‌های ذیربط از جمله راهور، آتش نشانی، اداره برق ، آب و فاضلاب و گاز در کنترل پست‌های برق و گاز را از دیگر تمهیدات صورت گرفته برای این مراسم عنوان کرد.

وی به نقش خدمات درمانی به شهروندان اشاره کرد و تصریح کرد: مراکز درمانی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز توسط بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی و همچنین درمانگاه شهرداری منطقه 20 و مراکز درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بعنوان مراکز پشتیبان در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/2462/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول