اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از ۴۵ روز تعطیلی صورت گرفت

افتتاح دوره جدید کاری پارلمان و سنای افغانستان با حضور کرزی

سال چهارم دور شانزدهم کاری پارلمان و مجلس سنای افغانستان امروز پس از ۴۵ روز تعطیلی با حضور «حامد کرزی» رئیس‌جمهور این کشور آغاز به کار کرد.

افتتاح دوره جدید کاری پارلمان و سنای افغانستان با حضور کرزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، سال چهارم دور شانزدهم قانون‌گذاری پارلمان و مجلس سنای افغانستان امروز (شنبه) با حضور حامد کرزی افتتاح شد.

در این مراسم، «کریم خیلی» معاون دوم رئیس جمهور، «ادیب فهیم» پسر «مارشال فهیم» معاون فقید رئیس جمهور افغانستان «اسدالله خالد» رئیس پیشین امنیت ملی، اعضای کابینه دولت این کشور، برخی از نامزدهای ریاست جمهوری، رهبران جهادی و نمایندگان و برخی سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند.

این آخرین دور افتتاحیه پارلمان افغانستان است که با حضور «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان افتتاح شد و قرار است دور بعدی آغاز به کار این 2 مجلس با حضور رئیس جمهور جدید این کشور افتتاح شود.

در این مراسم، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان به برگزاری انتخابات و شفافیت آن اشاره کرد و گفت که این روند ملی باید با شرکت تمام مردم افغانستان در تاریخ از پیش تعیین شده آن برگزار شود.

ابراهیمی شفافیت در انتخابات را یکی از گزینه‎های موفقیت این روند ملی در افغانستان خواند و گفت: ملاک پذیرش نتیجه انتخابات، شفافیت آن است.

وی همچنین از دولت افغانستان خواست تا در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شفاف و عادلانه تلاش کند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود که در آن 10 نامزد شرکت خواهند کرد.

پارلمان افغانستان امروز پس از 45 روز تعطیلی زمستانی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و گفته می‎شود رئیس جمهور افغانستان در آینده نزدیک باید فردی را برای گرفتن رأی اعتماد به سمت معاون اولی خود به این مجلس معرفی کند.

مارشال ‎محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه هفته گذشته در منزل خود بر اثر سکته قلبی در گذشت، ولی هنوز مشخص نیست که چه کسی جای وی را پر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول