اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی سراوان خبر داد

آغاز برداشت گوجه فرنگی از گلخانه‌های سراوان

مدیرجهاد کشاورزی سراوان گفت: برداشت گوجه فرنگی از گلخانه‌های سراوان از اسفندماه آغاز و تا خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.

آغاز برداشت گوجه فرنگی از گلخانه‌های سراوان

محمدرفیع دهواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سراوان اظهار داشت: بخشی از محصولات گلخانه‌ای در شهرستان سراوان به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد که کار برداشت آن در این شهرستان از 15 اسفند آغازشده و تا پایان خرداد 93 ادامه خواهد داشت.

وی اذعان کرد: شرایط مناسب اقلیمی شهرستان سراوان باعث شده است که کشت انواع محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان در اولویت اول کار کشاورزان قرار گرفته به طوری که می‌توان گفت سراوان هم اکنون به عنوان یکی از کانون‌های برتر استان در بحث کشت انواع محصولات گلخانه‌ای برتر در سطح استان مطرح است.

دهواری با بیان این که در سطح شهرستان سراوان قریب به 40 هکتار به کشت انواع محصولات گلخانه‌ای اختصاص دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری از انواع این محصولات بیش از چهار هزار تن برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی سراوان با اشاره به این که انواع محصولات کشت شده شامل خیار، گوجه فرنگی، بادمجان و طالبی است، افزود: تنوع کشت و راندمان خوب برداشت در سطح زیر کشت باعث شده است که گلخانه‌داران این شهرستان در سال جاری بیش از یک سوم میزان سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان را به کشت گوجه فرنگی اختصاص دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از میزان 5 هکتار سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی شهرستان امسال پیش‌بینی می‌کنیم در این فصل برداشت بتوانیم بیش از 600 تن گوجه را برداشت کرده و به دیگر مناطق استان عرضه کنیم.

انتهای پیام/75004/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول