اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حافظ بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با فارس:

اجرای طرح حفظ قرآن باید تخصصی و ماندگار باشد

یک استاد بین‌المللی حفظ کلام‌الله مجید تاکید کرد: اجرای طرح حفظ قرآن باید به سمت تخصصی‌ شدن سوق یابد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

اجرای طرح حفظ قرآن باید تخصصی و ماندگار باشد

علی رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس آیات نورانی کلام‌الله مجید، قرآن یک موجود زنده است و حفظ آیات نورانی آن ثمرات فراوانی برای هر انسانی‌ دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برکات و ثمرات حفظ کلام‌الله مجید این است که شخص حافظ در پناه قرآن قرار می‌گیرد،‌ گفت: هم شخص حافظ، قرآن را حفظ کرده و هم قرآن او را حفظ می‌کند و این مهمترین اثر کلام پروردگار برای حافظ قرآن است.

این حافظ بین‌المللی قرآن در ادامه به برکات و اثرات بسیار مثبت حفظ آیات نورانی کلام‌الله مجید اشاره کرد و افزود: از دیگر برکاتی که حفظ قرآن برای انسان به همراه دارد، به غیر اثرات مثبت معنوی و روحانی، در حوزه مادی و دنیایی است، چرا که حفظ قرآن باعث تقویت حافظه شده و بر اساس تحقیقات کارشناسان این کار حتی تا 10 برابر موثرتر از دیگر راه‌های تقویت حافظه است.

رجبی تاکید کرد: از سوی دیگر شما در زندگی روزمره و به مناسبت هر موضوع و صحنه‌ای که با آن روبه‌رو می‌شوید، آیه‌ای متناسب با آن برای شما تداعی می‌شود و انسان بر اساس این آیات شریفه، می‌تواند سِره را از ناسِره تشخیص داده و زندگی خود را منطبق بر دستورات قرآنی استوار سازد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی که بر این پایه استوار باشد، پربرکت بوده و خداوند متعال این برکت را تضمین فرموده است. از سوی دیگر یکی دیگر از آثار حفظ کلام‌الله مجید، این است که انسان چون مُصاحب با قرآن قرار می‌گیرد، دوستان و همنشینان او نیز انسان‌های خوب می‌شوند و رفیقان اهل فضل و ایمان گرداگرد او را فرا گرفته و در عمل زندگی او بیمه می‌شود.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم در ادامه زندگی شخص حافظ را برای جامعه مفیدبخش و موثر توصیف کرده و تاکید می‌کند: حافظ قرآن در جامعه اثرگذار است نه اثرپذیر، موثر است نه منفعل و او همواره در خط مقدم جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارد.

رجبی ادامه داد: از همین رو رهبری معظم انقلاب اسلامی به واسطه به دید نافذ، بصیرت و آینده‌نگری که معظم‌له دارند، امر به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم داده‌اند، چراکه یکی از عناصر مهم در تشکیل تمدن جدید اسلامی، بهره‌مندی از نفوذ و اثرگذاری مثبت حافظان قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش سازمان اوقاف به ویژه اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز در تربیت اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی گفت: با توجه به سبقه و سابقه قرآنی سازمان اوقاف و تجربیات دهه‌های اخیر در ترویج فرهنگ قرآنی کشور، این سازمان نقشی مهم و تاثیرگذار در اجرا و تحقق منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی داشته و دارد.

حافظ بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت فراوان و مشتاق که برای شرکت در طرح حفظ قرآن در استان البرز که به دعوت این اداره برای حفظ کلام‌الله مجید تلاش و در نهایت در آزمون روز جمعه گذشته شرکت کردند، امیدواری بسیاری برای تحقق فرمان ولایت در کمترین زمان ممکن پیدا کردم.

رجبی ادامه داد: در روز برگزاری آزمون در شهرستان کرج، کثرت جمعیت به اندازه‌ای بود که مسیر چند دقیقه‌ای خروجی از سالن برگزاری امتحان را به دلیل اجتماع فراوان حافظان قرآن کریم و مطرح کردن سئوالات فراوان در زمینه حفظ، نزدیک به یک ساعت طی کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که برای تشویق بیشتر مردم برای شرکت در طرح حفظ قرآن در استان البرز به ویژه نسل جوان باید چه تمهیداتی اندیشیده شود، گفت: به نظر می‌رسد مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان به ویژه معاونت فرهنگی در کنار اهتمام به افزایش کمی این طرح، باید به مقوله ارتقاء کیفی آموزش‌ها و آزمون‌ها نیز توجه ویژه داشته باشد.

رجبی با تاکید بر اینکه موفقیت یک طرح معنوی و فرهنگی به طور قطع در کوتاه و یا حتی میان‌مدت محقق نمی‌شود، گفت: استقبال بسیار زیاد مردم برای شرکت در طرح حفظ قرآن شاد در کوتاه مدت باعث خوشحالی و مسرت مردم و مسئولان ولایی کشور و استان البرز می‌شود، اما سیل مشتاقان به حفظ قرآن کریم باید به سمت حفظ تخصصی، ماندگار، کاربردی و اثرگذار هدایت شوند.

وی در پایان اظهار داشت: به هر حال باید از تلاش‌های اداره اوقاف استان البرز و همچنین ستاد حفظ قرآن کریم این استان به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه و ارزشمند در حوزه تربیت حافظان کلام‌الله مجید تقدیر کرده و شرایط به صورتی فراهم شود که این طرح معنوی و ارزشی با جدیت بیشتری در البرز تداوم یابد.

انتهای پیام/2302/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول