اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد

فرار مالیاتی یکی از موانع تحقق حماسه اقتصادی

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: یکی از دلایل عدم تحقق حماسه اقتصادی، عدم اصلاح ساختار مالیاتی و فرارهای مالیاتی است که به وفور رخ می‌دهد.

فرار مالیاتی یکی از موانع تحقق حماسه اقتصادی

حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: عده‌ای بنا داشتند تحریم‌ها را علت عدم تحقق اهداف حماسه اقتصادی جلوه دهند اما آنها در یک مقطعی تاثیر داشت و کوتاهی مسئولان و عدم دقت در اجرای فرامین مقام معظم رهبری علت اصلی بود.

وی افزود: عدم اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی و اتکا به درآمد نفتی هنوز بارز است در حالی که باید از نفت به عنوان یک بودجه مضاعف در بهسازی و بهبود شرایط استفاده شود نه این که به طور کامل وابسته به آن باشیم.

یوسفعلی اضافه کرد: دستورالعمل و قانون صادرات و واردات باعث آن شده که ورود لوازم تجملی، لوکس و خودروهای چند صد میلیون تومانی به کشور بسیار آسان باشد.

وی خاطرنشان کرد: عدم برخورد با قاچاق کالا که در تضعیف ابعاد اقتصادی و پیش نرفتن بعد اقتصادی موثر است، از دیگر علت‌ها محسوب می‌شود.

یوسفعلی بیان کرد: عدم مبارزه با فساد اقتصادی نیز از مهم‌ترین دلایل عدم تحقق حماسه است که اگر یک کشور بخواهد در مسئله اقتصادی رشد داشته باشد باید جلو فساد، رانت‌خواری، زیاده‌خواهی و انحصارطلبی را بگیرد.

وی در ادامه ابراز داشت: باید این جوی که قوه قضائیه با سرمایه‌دار برخورد می‌کند خنثی شود چراکه اسلام هیچ‌گاه با سرمایه‌داری مخالفت ندارد بلکه با فساد و رانت‌خواری برخورد می‌کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: سرمایه‌دار باید احساس کند امنیت دارد و می‌تواند سرمایه خود را خوب به کار گیرد و استفاده کند.

وی در مورد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری نیز گفت: سران سه قوه موظف هستند با استمرار جلسات و پیگیری بند بند این دستورالعمل، جلسات مشترک تشکیل داده و سازوکارهای اجرایی را فراهم کنند.

یوسفعلی تصریح کرد: مردم ما بردبار و صبور هستند اما باید مسائل را برای آنان شفاف‌سازی و اهداف را بازگو کرد.

وی بیان کرد: مسئولان باید ساز‌ و کار اجرایی را فراهم، وزرای مربوطه کارها را اجرا و مردم نیز حمایت و عمل کنند.

این عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: روحانیت همچنان که در سایر موارد نقش داشته باید در راستای شفاف‌سازی و پیگیری از مسئولان در مورد بند بند ابلاغیه اقتصاد مقاومتی، حضور داشته و دولت را به پاسخگویی و شفاف‌سازی وا دارد.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول