اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره بهاره‌های شهر سیلک کاشان پایان یافت

هنرمندان کاشانی آخرین برگ دفتر نخستین جشنواره بهاره‌های شهر سیلک کاشان را ورق زدند.

جشنواره بهاره‌های شهر سیلک کاشان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پیشکسوتان هنرهای تجسمی کشور جمعه شب در قالب نخستین جشنواره بهاره‌های شهر سیلک کاشان، نقاشی روی هفت سفالینه را که از عصر روز پنجشنبه آغاز کردند، به پایان رساندند.

همچنین در آخرین ایستگاه این جشنواره سه هنرمند کاشانی که کار خود را از روز چهارشنبه 21 اسفندماه آغاز کردند، توانستند آثار خطاطی و نقاشی خود را بر روی سه سفالینه به صورت نمادین خلق کنند.

سعید کاظمی استاد برجسته خطاطی، مهدی راحمی عضو انجمن نقاشان ایران و علی مهرنیا هنرمند کاشانی برجسته کشوری سه هنرمند کاشانی هستند که بر روی سفالینه‌های نمادین سیلک به خلق هنر می‌پردازند.

پیش از این نیز هنرمندانی همچون حسین محجوبی، احمد وکیلی، رضابانگیز، محمدعلی بنی‌اسدی، کامبیز درم‌بخش و جمشید حقیقت‌شناس به خلق هنر بر روی هفت سفالینه نمادین سیلک پرداخته بودند.

این سفالینه‌ها با استفاده از بهترین کیفیت فایبرگلاس و با ماندگاری 50 سال و مبلغ 600 میلیون ریال تهیه شده است که با اتمام خلق آثار بر روی این 10 سفالینه نمادین سیلک کاشان، در 10 میدان و بلوار این شهرستان در قالب طرح استقبال از بهار به عنوان المان شهری نصب می‌شوند.

انتهای پیام/63010/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول