اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت نابه‌سامان بیمارستان دهدشت

ترمینالی برای اعزام بیماران/قلب‌هایی که در مسیر از تپش می‌افتند

کمبود امکانات و فقدان پزشک متخصص در برخی رشته‌ها باعث شده بیمارستان بزرگ شهر دهدشت به ترمینالی برای اعزام بیماران تبدیل شود.

ترمینالی برای اعزام بیماران/قلب‌هایی که در مسیر از تپش می‌افتند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، آژیرهای ممتد آمبولانس‌های بیمارستان امام خمینی دهدشت سال‌های متمادی است که به موضوعی عادی برای اهالی این شهر تبدیل شده است و صدای آژیر اعزام که در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک به یک نوستالژی تبدیل شده است، هنوز برای ساکنان دهدشت به عنوان کابوسی بزرگ محسوب می‌شود.

بیمارستانی که بیشتر به مرکز بهداشت می‌ماند

اینجاست که بیمارستان بزرگ شهر دهدشت که عنوان تنها بیمارستان درجه یک استان را یدک می‌کشد بیش از آنکه مامنی برای بیش از 200 هزار جمعیت شهرهای اطراف خود باشد، به علت کمبود امکانات و فقدان پزشک متخصص در برخی رشته‌ها به ترمینالی بزرگ برای اعزام بیماران به نقاط مختلف کشور تبدیل شده است.

بیماران سوختگی، مصدومین مغز و اعصاب و کودکان بیشترین تعداد اعزامی‌های بیمارستان امام خمینی دهدشت را شامل می‌شوند، بیمارانی که به امید درمان رهسپار این بیمارستان می‌شوند ولی کمی که می‌گذرد متوجه می‌شوند که قدم در یک مرکز بهداشت بزرگ گذاشته‌اند، مرکز بهداشتی که به دلیل کمبود امکانات راهی جز اعزام بیماران خود به شهرهای اهواز، شیراز و یاسوج ندارد.

سید امین یوسفی‌نیا در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اکثر بیمارانی که از بیمارستان دهدشت اعزام می‌شوند بیماران سوختگی، مصدومین مغز و اعصاب و اطفال و نوزادان هستند.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت اضافه کرد: علاوه بر این بیماران در برخی موارد بیماران و مصدومین با جراحات شدید نیز به شهرهای اطراف مانند شیراز، اهواز و یا یاسوج اعزام می‌شوند.

یوسفی‌نیا عنوان کرد: یکی از بیشترین اعزام‌های این بیمارستان مربوط به کودکان و اطفال می‌باشد که با تجهیز و تامین نیروی مورد نیاز این بخش در بیمارستان امام خمینی دهدشت نیاز به اعزام بیماران در این مورد برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: تجهیز بخش‌ مراقبت‌های ویژه اطفال و کودکان از اولویت‌های اصلی کار ما بوده و امیدواریم که با تامین نیرو در اوایل سال آینده این بخش راه‌اندازی شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت کمبود نیروی جراح مغز و اعصاب را از دیگر عوامل فقدان جراح مغز و اعصاب در شهر دهدشت دانست و افزود: کمبود جراح متخصص یکی از اصلی‌ترین مشکلات و کمبودهای بیمارستان امام خمینی است که امیدواریم که با وعده‌هایی که برای تامین جراح متخصص بیمارستان دهدشت در سال 93 داده شده این نقیصه نیز در شهر دهدشت و بیمارستان آن برطرف شود.

تجهیزاتی که در نبود نیرو بدون استفاده مانده‌اند

یکی از پرستاران بیمارستان امام خمینی دهدشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: متاسفانه کمبود شدید امکانات در برخی از بخش‌های بیمارستان راهی جز اعزام بیماران باقی نمی‌گذارد.

وی فقدان نیرو در بخش مراقبت های ویژه کودکان را یکی از عوامل تعدد اعزام‌ها از بیمارستان دهدشت عنوان کرد و افزود: در حالی که چندین سال است که این بخش از بهترین امکانات برخوردار است ولی به دلیل نبود نیرو بلا استفاده مانده‌اند و متاسفانه مرگ کودکان و نوزادان اعزامی در مسیر اعزام تنها به همین دلیل است.

به گزارش فارس اعزام بیماران از شهری به شهر دیگر علاوه بر خطرات و هزینه‌های جانبی متعددی که برای بیماران به دنبال دارد باعث تلف شدن وقت طلایی برای نجات بیماران خواهد شود و چه بسیارند بیمارانی که هرگز به مقصد نمی‌رسند.

مرگ دردناک مادری که برای نجات فرزندش عازم شیراز شد

در یکی از همین موارد، عصر دیروز آمبولانسی که در حال اعزام کودک 9 ساله‌ای از بیمارستان دهدشت به شیراز بود در میانه راه به دلیل انحراف به چپ وانت پیکان دچار سانحه می‌شود که متاسفانه در این حادثه مادر این کودک در دم جان می‌دهد.

البته این سانحه و سوانح اینچنین می‌‌توانند اتفاق نیفتند و بدون شک اگر در تجهیز و تامین نیروی مورد نیاز بیمارستانی که بیش از 200 هزار جمعیت را پوشش می‌دهد کمی همت به خرج داده شود، دیگر شاهد مرگ بیماران در مسیر اعزام و سوانحی این چنین نخواهیم بود.

به هر حال امیدواریم که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به فکر تامین نیروی متخصص و تجهیز بیمارستان امام خمینی دهدشت باشند تا دیگر شاهد مرگ بیماران اعزامی در مسیر اعزام و از تپش افتادن قلب بیماران در این مسیر نباشیم، قلب‌هایی که می توانند با همت مسئولان در تجهیز بیمارستان دهدشت به حیات خود ادامه دهند.

==============

گزارش از: قاسم خشت‌زر

==============

انتهای پیام/82008/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول