اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 اسفندماه صورت می‌گیرد

گشایش رسمی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر فارس

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر فارس یکشنبه (25 اسفندماه) با حضور رسانه‌ها و مسئولان و دست‌اندرکاران این امر گشایش می‌یابد.

گشایش رسمی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مدیرکل این اداره از آماده‌سازی اماکن تاریخی فرهنگی این استان برای بازدیدکنندگان خبر داد و گفت: به منظور فراهم‌سازی زمینه لازم برای آرامش خاطر بازدیدکنندگان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در صف‌های تهیه بلیط مکان‌های تاریخی گیشه‌های بیشتری تعبیه می‌شود و در تخت جمشید به پنج گیشه افزایش می‌یابد.

مصیب امیری افزود: به منظور حفاظت از آثار تاریخی و روان‌سازی عبور و مرور در این مجموعه‌ها، نوروز امسال در اماکن تاریخی از جمله مجموعه تاریخی پاسارگاد، با ایجاد امکانات لازم از قبیل راه‌اندازی اتوبوس و وسایط نقلیه عمومی در مجموعه و پیش‌بینی سه پارکینگ در اطراف محوطه پاسارگاد، وسایط نقلیه شخصی مجاز به ورود به این مجموعه‌ها نخواهند بود و بازدیدکنندگان می‌توانند از امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان فارس ادامه داد: به منظور ایجاد تسهیلات مناسب برای تردد معلولان در مجموعه‌های تاریخی از جمله تخت جمشید نیز با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

به گزارش فارس، آماده‌سازی شهر، تعمیر و روکش شدن خیابان‌های سطح شهرها، خط‌کشی و بدنه‌سازی، نصب المان‌های معرفی آداب و رسوم در 35 نقطه شیراز، تعبیه محل نصب آگهی‌های عمومی، ایجاد شبکه پذیرش مهمانان در ورودی‌های شهر از جمله اقداماتی است که توسط این ستاد صورت گرفته است.

همچنین به کارگیری 736 نیرو در قالب بسیج همیاری شهرداری و استقرار کارکنان شهرداری و رانندگان خودروها با لباس متحدالشکل و کارت شناسایی به منظور راهنمایی مسافران، جمع‌آوری متکدیان و افراد معتاد، استقرار اورژانس در مکان‌های گردشگری، پیش فروش 12 هزار بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی نیز از دیگر اقدامات این ستاد بوده است.

افزایش ضریب امنیتی توسط نیروهای انتظامی با استقرار 132 ایستگاه نوروزی، 109 ایستگاه راهور و 35 ایستگاه به صورت ویژه نیز از جمله اقدامات این ستاد در راستای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی است.

رونمایی از اقدامات آمادگی و هماهنگی دستگاه‌ها و واحدهای تابعه ستاد هماهنگی خدمات سفر این استان همزمان در تمام کشور و با حضور اصحاب رسانه ساعت 8:00 صبح روز یکشنبه 25 اسفند ماه صورت خواهد گرفت.

اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با حضور نیروها از مجتمع شهید فعال به سمت قرارگاه فرماندهی انتظامی مستقر در دروازه قرآن حرکتی نمادین خواهند داشت و سپس با حضور در مدرسه انقلاب اسلامی واقع در پل حر ، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر فارس به طور رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول