اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

حضرت زهرا(س) مادر فضایل و جمیع محسنات است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: حضرت زهرا(س) به عنوان خیر کثیر مادر فضایل و ذخیره محسنات است که اگر بانوان ما به آن توسل جویند راه حق و حقیقت را بهتر می‌توانند‌ طی کنند.

حضرت زهرا(س) مادر فضایل و جمیع محسنات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: حضرت زهرا (س) با برجستگی‌هایی که خداوند متعال در ذات مقدس او به ودیعه گذاشته شاخص‌ترین الگو و معیار در سیره و سلوک و حرکت به سمت حق و حقیقت است به طوریکه از آن حضرت به عنوان شهید راه ولایت و رهبری جامعه یاد می‌شود.

وی به زندگی پر فراز و نشیب آن بانوی فداکار اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه خود به یک حرکت تأثیرگذار در جامعه دست زد به طوریکه امروز شخصیت آن حضرت طرفداران بیشماری دارد و همه عظمت روحی و فضایل او را می‌ستایند.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌در میدان عمل همه بانوان ما باید حریم‌دار حرمت حضرت زهرا (س) باشند و بکوشند تا از زندگی فردی و اجتماعی آن حضرت الگو بگیرند.

این مسئول اضافه کرد: ‌امروز غرب با همه تلاش و توان خود به میدان آمده تا مسئله حجاب و عفاف را به هر شکل ممکن در جامعه ما به انحراف بکشاند و ابهت و قداست آن را در جامعه بشکند اما انقلاب اسلامی ایران با توجه به اینکه در تبعیت از سیره و سلوک ائمه هدی (ع) همیشه پیشتاز حرکت کرده، اجازه نمی‌دهد تا اصالت فاطمی نادیده گرفته شود.

وی تقارن ایام فاطمیه را با نوروز و ایام پایانی سال یادآور شد و بیان کرد: همه وظیفه داریم تا حرمت این ایام را به خاطر برخی بدعت‌های غلط نظیر چهارشنبه‌ آخر سال نشکنیم و بهتر است خانواده‌ها برای حرمت قائل شدن به ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی بیشتر تلاش کنند و اجازه ندهند الگوی شایسته فاطمی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه پارس‌آباد یادآور شد: آنچه که در سال جدید و ایام فاطمیه باید مورد توجه قرار گیرد ترویج شیوه‌های مناسب نظیر صله‌ ارحام، دید و بازدید از بستگان و همسایگان است که به عنوان یک توصیه جدی دین اسلام و حضرت زهرا (س) باید مورد توجه قرار گیرد.

علوی ادامه داد: فاطمه معیار خشم و خشنودی خداست و انسان وقتی به این مقام می‌رسد که سرور و برتر از همه مردم باشد به طوریکه اراده الهی با اراده او عجین شده باشد.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول