اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از بازسازی 75 درصدی گلزار شهدا تا رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در یک دیدار صمیمانه با نماینده ولی‌ فقیه استان قزوین به تشریح برنامه‌ها و دغدغه‌های این نهاد در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا پرداخت.

از بازسازی 75 درصدی گلزار شهدا تا رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین امروز در یک دیدار صمیمانه با نماینده ولی‌ فقیه استان قزوین به تشریح برنامه‌ها و دغدغه‌های این نهاد در راستای توسعه خدمت‌رسانی و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا در دوره مدیریتی خود پرداخت.

در ابتدای این دیدار نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: این نهاد به فرمان امام خمینی (ره) در بیست و دوم اسفند ماه سال 58 تاسیس شده به همین دلیل به نام سالروز تاسیس بنیاد شهید نام‌گذاری شده است.

وی افزود: همچنین این روز مطابق مصوبه شورای عالی فرهنگی روز بزرگداشت شهدا در تاریخ و تقویم ایران ثبت شده که امسال مسئولان مربوطه ستاد روز بزرگداشت شهدا را در کشور تشکیل دادند تا برنامه‌های مختلف و متنوعی در این روز برپا شود.

نصیری ابراز داشت: مسئولان هر استان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ستاد یاد شده را در راستای راهبرد و سیاست کلان این نهاد با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن بزرگداشت روز شهدا در اذعان مردم تشکیل دادند.

این مسئول بیان کرد: 30 برنامه در دستور کار اداره کل بنیاد شهید استان قزوین به مناسبت روز بزرگداشت شهدا قرار گرفت که غرس بیش از سه هزار اصله نهال به نام هر یک از شهدای استان قزوین با حضور خانواده‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها بود.

مدیر اداره کل بنیاد شهید استان قزوین ابراز کرد: بازگشایی موزه شهدای قزوین و افتتاح گلزار شهدای اقبالیه، اجرای طرح سپاس و برپایی راهپیمایی عمومی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این روز است.

وی به فعالیت‌های دوره مدیریتی خود در بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: در این مدت در ارتقای کمی و کیفی امور خدمات به خانواده‌های معزز شهدا تلاش کردیم که به همین دلیل این نهاد برای تحقق این مهم برنامه‌های متعددی را برگزار کرده است.

نصیری خاطرنشان کرد: تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و توسعه فضای اداری، تعمیر کتابخانه، تعمیر استخر بنیاد شهید شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین‌زهرا، تعمیرات نمازخانه بنیاد شهرستان قزوین از جمله اقدامات انجام شده در این نهاد است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: افتتاح دانشگاه مرکز علمی و کاربردی با 100 دانشجو از جمله اقدامات بنیاد شهید در مدیریتم بوده که اکنون ظرفیت این دانشگاه به 500 نفر ارتقا یافته که این مرکز قابلیت پذیرش 2 هزار دانشجو را دارد.

این مسئول اذعان داشت: در مرکز علمی و کاربردی بنیاد شهید استان قزوین دانشجویان در شش رشته کاردانی، چهار رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی‌ارشد تحصیل می‌کنند.

وی اظهار داشت: رشته جدیدی به نام فرهنگ و ایثار در دانشگاه یاد شده به زودی راه‌اندازی می‌شود که اکنون مسئولان مربوطه در حال پیگیری تحقق این مهم هستند که با تصویب و صدور مجوزهای لازم این رشته برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابراز متذکر شد: درآمدی که از مرکز علمی و کاربردی بدست می‌آید علاوه بر تامین هزینه‌های این مرکز بخشی از آن به بازسازی گلزارهای شهدا تخصیص می‌یابد.

نصیری با اشاره به اینکه از 19 هزار گلزار شهدای کشور و چهارصد گلزار شهدا در استان قزوین وجود دارد، بیان کرد: بازسازی این مکان‌ها در زمان تحویل مدیریت این نهاد 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که اکنون این مهم به 75 درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: باید بازسازی گلزارهای شهدا در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد تا مردم از این فضای معنوی به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی بیان کرد: در البرز و محمدیه دفتر بنیاد با هدف رسیدگی به مشکلات خانواده‌های معزز شهدا و خدمت‌رسانی به آنان دایر شده و در شهرستان آوج نیز بلافاصله بعد از شهرستان شدن یک ساختمان از فرمانداری گرفته شد که بعد از تجهیز و نیروی انسانی این مکان هم برای خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها فعال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد شهید در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان تلاش می‌کند، بیان کرد: خدماتی که این نهاد ارائه می‌دهد در برابر کار بزرگی که شهدا کردند قابل مقایسه نیست ولی این اداره کل تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات مختلف به خانواده‌های این شهدا، رضایت آنان را بدست آورد.

آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه استان قزوین در ادامه این مراسم گفت: بنیاد شهید مقدس‌ترین نهادی است که به خانواده‌های شهدا خدمت می‌کند و در این راستا باید بیشتر به این اداره کل کمک کرد تا بتواند وظایف خود را بیش از گذشته با کیفیت مطلوبتری عملی کند.

وی بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر در جامعه حاکم شود تا اهداف والای اسلام که مقابله با دشمنان از جمله این اهداف است، رونق چشمگیری یابد.

نماینده ولی فقیه استان قزوین با بیان اینکه قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) سفارش ویژه‌ای به مسلمانان کرده است تا به گونه‌ای زندگی کنند که این کتاب آسمانی در بین آنان مهجور نباشد، ابراز داشت: امروز ما به نحو مطلوبی نتوانستیم حق این کتاب را ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید که به خانواده‌های شهدا خدمت می‌کند باید با اجرای برنامه‌هایی مانوس شدن با قرآن را در میان‌آنان نهادینه کند البته این مهم باید در بین قشرهای مختلف جامعه نهادینه شود ولی مدیران بنیاد شهید طبق وظایف خود این خانواده‌ها را تشویق کنند تا بتوانند پیام‌ها و مفاهیم قرآنی را بیشتر درک کنند و در حفظ و عمل به آن مصمم‌تر باشند.

این مسئول بیان کرد: اگر به قرآن توجه و در معانی آن تدبر و تعقل شود می‌توان به موفقیت‌های خوبی در زندگی رسید و در دنیا و آخرت سعادتمند شد.

نماینده ولی فقیه استان قزوین یادآور شد: مسئولان بنیاد شهید از رسیدگی به خانواده‌های شهدا غافل نشوند و ارتقای مسائل تربیتی و اخلاقی آنان را در دستور کار خود قرار بدهند.

باریک‌بین ابراز داشت: مدیران و مسئولان بنیاد شهید استان قزوین باید در خدمت کردن به خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و آشنا کردن آنان با احادیث و مفاهیم قرآن کریم تلاش کند و در رسیدگی به مشکلات این خانواده‌ها مصمم‌تر باشند.

نماینده ولی‌فقیه استان قزوین به اقامه نماز اشاره کرد و گفت: این فریضه دینی باید در بین آحاد جامعه نهادینه شود تا ارزش‌های اسلامی ارتقا و ناهنجاریهای  اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

این مسئول ادامه داد: اداره کل شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف می‌تواند اقامه به موقع نماز و اهمیت دادن به آن را در بین نسل جدید خانواده‌های شهدا ترویج دهد تا آنان با این فریضه دینی بیشتر آشنا شوند که تحقق این مهم موجب می‌شود که انسان در مسیر الهی به درستی حرکت کند.

وی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان به عملی کردن اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه دارند بر این اساس باید تلاش برای تحقق این اقتصاد در دستور کار همه مسئولان و مدیران قزوینی از جمله اداره کل شهید و امور ایثارگران استان قزوین قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه استان قزوین ابراز داشت: با عملی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه می‌توان به موفقیت‌های خوبی در همه عرصه‌ها رسید،به همین دلیل مسئولان با بکارگیری راهکاری‌ نو و جدید آن را در جامعه عملی کنند.

باریک‌بین خاطرنشان کرد: مسئولان از تشریفات و تشکیلات و از برخی هزینه‌ها و اسراف پرهیز کنند تا بتوان با تحقق این مهم گرفتارها و مشکلات موجود جامعه برطرف شود و بتوانیم در مسیر رشد و توسعه حرکت کنیم.

این مسئول بیان کرد: ایران باید به کشوری تبدیل شود که در برابر هر توطئه و دسیسه دشمن خدشه‌دار نشود به همین دلیل باید در کشور یک اقتصادی طراحی شود تا بتوانیم در برابر هر فتنه دشمنان اسلام از جمله تحریم آسیب نبینیم که عملی کردن اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما را به این مهم برساند بر این اساس باید در تحقق آن تلاش کرد.

وی ابراز داشت: مسئولان نظام با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در تقویت اقتصاد مقاومتی تلاش کنند تا بتوانیم توطئه‌های دشمنان را به خوبی خنثی کنیم و بنیاد شهید نیز می‌تواند در این راستا گام‌های بسزایی را بردارد.

انتهای پیام/77009/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول