اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

انتظار مردم از وزارت خارجه برخورد با عوامل زمینه‌ساز دیدار اشتون با فتنه‌گران است

امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: انتظار مردم از وزارت خارجه برخورد با عوامل زمینه‌ساز دیدار اشتون با فتنه‌گران است.

انتظار مردم از وزارت خارجه برخورد با عوامل زمینه‌ساز دیدار اشتون با فتنه‌گران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در بین نمازگزاران این شهرستان افزود: بهار امسال ما بهار فاطمیه است و ما باید در ایام نوروز با زنده نگهداشتن ایام فاطمیه به استقبال بهار برویم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)ایشان را بانوی بزرگواری خواند که از آغاز خلقت تا پایان دنیا هیچگاه زنی چون وی در عالم نمی‌آید، چرا که ایشان با وجود عمر کوتاه‌شان درس‌های فراوانی برای مسلمانان به خصوص زنان جامعه بجا گذاشت.

امام جمعه بروجرد گفت: یکی از جلوه‌های زیبا حضرت فاطمه (س) مظلومیت ایشان است که با همه خصلت‌های زندگی ایشان پیوند خورده است و مصیبت‌های تاریخی بعد از رحلت رسول اکرم (ص) آنچنان بر سر ایشان فر ریخته شد که بر همگان ثابت شد که فاطمه پاره تن رسول الله (ص) است.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه تاریخ دقیقی از شهادت حضرت فاطمه در دست نیست، افزود: مورخان و علمای شیعه در مورد سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام بر دو دیدگاه معتقدند و عده‌ای بر این معتقدند که آن حضرت بخاطر عشق و علاقه‌ای که به پدر بزرگوارشان داشته‌اند، تنها 75 روز بعد از رحلت رسول اکرم (ص) یعنی در 13 جمادی‌الاول سال یازدهم هجری از  دنیا رفته‌ و عده‌ای هم بر این موضوع معتقدند که ایشان در  سوم جمادی الثانی و حدود 95 روز بعد از پدر به شهادت رسیده است.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: ما نیز به خاطر مقام والای ایشان به عنوان دختر نبی مکرم اسلام و همسر بزرگ مرد تاریخ امامت و مادر ائمه معصوممان به عنوان یک ایرانی مسلمان و شیعه باید در نوروز امسال به خاطر عزادار بودن امام زمان (عج) با امام عصر خود همدرد و هم غم باشیم و به احترام این حضرت کاری نکنیم که حرمت ایام فاطمیه شکسته شود.

امام جمعه بروجرد در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به سفر مقامات غربی به ایران در چند ماه گذشته حضور غربی‌ها را در کشور ایران نگران کننده خواند.

وی افزود: چرا مسئولان کشور به راحتی به غربی‌ها اجازه می‌دهند، تا بعد از حضور در ایران در امور داخلی ایران دخالت کنند و به دیار فتنه‌گران و سران فتنه بروند.

وی اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید جوابگوی این موضوع باشد که خانم اشتون با چه مجوزی به دیدار سران فتنه در سفارت اتریش رفته است.

حجت‌الاسلام ترابی در ادامه اظهار داشت: اگر وزارت خارجه جوابگوی این حرکت زشت غربی‌ها نباشد، پس مطمئن باشد که از سوی مردم ایران اسلامی حتما با این وزاتخانه برخورد می‌شود و همین کسانی که از حقوق بشر در دنیا حرف می‌زنند، چرا خود آن را برای دسترسی به اهداف شوم‌شان در برابر مظلومیت کشورهای بی‌گناه نقض می‌کنند.

حجت‌الاسلام ترابی در خطبه‌های امروز خود با اشاره به فرارسیدن 26 اسفندماه سالروز رحلت یادگار امام خمینی (ره) حاج سید احمد آقا خمینی را سنگ صبوری ارزشمند در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی در دوران قبل و بعد از انقلاب خواند.

انتهای پیام/2304/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول