اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر مهربان خواستار شد

جلوگیری از مهاجرت جوانان مهربان به حاشیه‌ کلانشهرها

امام جمعه شهر مهربان، خواستار توجه فرماندار شهرستان سراب به مقوله اشتغال در مهربان برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به حاشیه کلانشهرها شد.

جلوگیری از مهاجرت جوانان مهربان به حاشیه‌ کلانشهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به سفر اخیر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان و دیدار با برخی محکومان فتنه 88 اظهار کرد: نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی عزت و اقتدار بسیار برجسته و ممتازی برای جمهوری اسلامی ایران خلق کرد و متاسفانه گاهی مسئولین ذیربط از ماهیت این عزت و عظمت غافل و در حفظ و نگهداری آن کوتاهی می کنند.

خطیب جمعه مهربان با  اشاره به این که  شیوه برخورد کاترین اشتون دزدکی بوده است، افزود: این شیوه خاص غربی‌ها است و مسئولان کشورمان در وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات  باید با درایت بیشتری وارد عمل می‌شدند.

جلیلی با اشاره به اینکه رابطه ایران با اتحادیه اروپا فقط مربوط به دیپلماسی خارجی ایران است و ربطی به مسائل داخلی ایران ندارد و مسئولان امر باید توجه داشته باشند که دیدارهای مغرضانه اشتون با محکومان فتنه دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران است.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: خانم اشتون باید توجه داشته باشد که سخنان و اظهارات یک نفر و آن هم از محکومان فتنه نمی‌تواند تصویرگر مسائل داخل کشور باشد و کاترین اشتون چنانچه مدعی حقوق بشر است نباید با یک نفر گزینشی آن هم از محکومان فتنه دیدار کند.

امام جمعه مهربان با اشاره به این که این دیدار در روز جهانی زن صورت گرفته افزود: قطعاً این دیدارها اتفاقی نبوده است؛ بلکه با برنامه‌ریزی قبلی خانم اشتون صورت گرفته است و بعد از این دیدارها و بازگشت خانم اشتون، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی مدعی نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ایران می‌شود و حتی پا را درازتر کرده و خواهان آزادی سران فتنه در کشورمان می‌شود.

جلیلی تاکید کرد: این قضایا اتفاقی نیست و دیدار هیئت اروپایی با کسانی که خواهان تغییر حکومت در ایران اسلامی هستند نشان از تفکر مشترک آنها دارد و آنها به دنبال بهانه‌ای برای ایجاد جو روانی  علیه ایران اسلامی در مجامع بین المللی هستند.

وی تأکید کرد: ما نمازگزاران نماز جمعه مهربان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات می‌خواهیم که در خصوص این دیدارها ریشه‌یابی کرده و جواب قانع کننده‌ای به افکار عمومی ارائه کنند.

امام جمعه مهربان از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست که موضع قاطع و در شأن ملت بزرگ ایران اسلامی در خصوص این اقدامات زنجیره‌ای کشورهای مدعی حقوق بشر و اتحادیه اروپا اتخاذ کنند و اگر امروز در دنیا کسی طلبکار باشد آن ملت بزرگ ایران اسلامی است که در هشت سال دفاع مقدس با بمب‌های شیمیایی کشورهای غربی که در اختیار رژیم بعثی عراق قرار گرفته بود، مورد حمله قرار گرفته و هزاران نفر قربانی داده است.

جلیلی با گرامیداشت یاد و خاطره 5 هزار شهید بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی عراق تصریح کرد: در آن جنایت تاریخی مدافعان حقوق بشر صدایشان درنیامد و حتی رژیم بعثی را حمایت هم کردند و شمار زیادی از دولت‌ها شریک جرم رژیم صدام در حمله شیمیایی به حلبچه هستند و آنان نیز در کشتار 5 هزار زن و کودک در حلبچه مسئول هستند.

خطیب جمعه مهربان، به 26 اسفند سالروز رحلت یادگار امام راحل، چهره دلسوز، خدوم و محبوب برای امام و امت همچنین غمخوار کشور و انقلاب، سیداحمد خمینی اشاره کرده و با گرامیداشت یاد و خاطره وی اظهار کرد: خدمات سیداحمد خمینی به انقلاب و کشور بی‌نظیر بود و ایشان در جریان شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی برای رهبر انقلاب عنصری بی‌بدیل بود و به واقع کسی جز او نمی‌توانست این نقش حساس، مهم و کلیدی را ایفا کند.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مردم یزد در 26 اسفند 1356 در چهلم شهدای قیام مردم تبریز همچنین 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرده و افزود: این روزها از روزهای تاریخی برای ملت ایران هستند.

وی با درخواست از فرماندار شهرستان سراب برای توجه وی‍ژه به بخش مهربان با توجه به محرومیت عمیق منطقه مهربان، بیکاری جوانان را یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های خانواده‌ها عنوان کرد و خواستار توجه فرماندار شهرستان سراب به مقوله اشتغال پایدار در بخش مهربان برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به حاشیه کلانشهرها شد.

امام جمعه مهربان همچنین خواستار حضور برنامه‌ریزی شده فرماندار شهرستان سراب در شهرهای مهربان، شربیان، دوزدوزان و روستاهای تابعه و دیدارهای مردمی شد.

جلیلی در پایان فرارسیدن ایام فاطمیه را تسلیت گفت و بر حفظ شئونات ایام فاطمیه تأکید کرد.

انتهای پیام/60008/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول