اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

اشتون به موارد نقض حقوق بشر در کشورهای عربی رسیدگی کند

امام جمعه شهرستان نیر گفت: اشتون به جای آنکه نگران مسائل داخلی ایران به ویژه حقوق بشر در ایران باشد، بهتر است در نقض حقوق بشر در کشورهای عربی و منطقه ورود پیدا کند و بداند که در این کشورها چه غوغایی به پا شده است.

اشتون به موارد نقض حقوق بشر در کشورهای عربی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: در این سفر خانم اشتون به جای آن که پیگیر مسئله هسته‌ای و پرونده تشکیل شده باشد با دخالت آشکار دیدار با تعدادی از عوامل فتنه سال 88 اقدامی غیر دیپلماتیک و عرف سفرهای خارجی انجام داد و سعی کرد با این اقدام خود اعلام کند که همچنان غربی‌ها و اروپایی‌ها در تفکر دخالت در مسائل ایران و منافع ملی ما هستند.

وی تصریح کرد: تمامی عوامل برپا کننده این نشست و سفر اشتون به ایران با نیاتی غیر از عرف دیپلماتیک باید در برابر این ملت پاسخگو باشند و بگویند که به چه دلیل این رفتارها و نگرش‌های غلط انجام شده و عده‌ای سعی می‌کنند برای این ملت تعیین تکلیف کنند.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اشتون به جای دیدار با چند زن دخیل در حوادث سال 88 و فتنه‌گران بهتر بود با مادران شهید که فرزندانشان را تقدیم کیان اسلامی و احکام نورانی الهی کردند، ملاقاتی داشته و درد دل‌های آنها را می‌شنید که خود غربی‌ها با حمایت صدام جنایتی را به وجود آوردند که امروز هزاران مادر دلسوخته آهشان به آسمان بلند شده و از نقض آشکار حقوق بشر گله‌مند هستند.

این مسئول اضافه کرد:‌ خانم اشتون و اروپایی‌ها به جای آن که نگران مسائل داخلی ایران به ویژه حقوق بشر در ایران باشند، بهتر است در نقض حقوق بشر در کشورهای عربی و منطقه ورود پیدا کنند و بدانند که در این کشورها چه غوغایی به پا شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه در فضایل حضرت زهرا (س) بیان کرد: آن حضرت با حجاب و متانت خود الگویی شایسته برای بانوان ماست و بهتر است سیره آن حضرت و فضایل شاخص بزرگ بانوی اسلام مورد تکریم و توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه یادآور شد: حضرت زهرا (س) به ما درس استقامت در راه حق و حقیقت آموخته و سبک و سیاق زندگی آن حضرت می‌تواند در عفاف،‌ عصمت و کرامت الگو و اسوه ما باشد.

مقدسی فرا رسیدن سال جدید و بهار طبیعت را یادآور شد و ادامه داد: نباید با گناه و آلودگی وارد سال جدید شویم و بهتر است در تقارن نوروز با ایام فاطمیه حرمت‌ها حفظ شده و در چهارشنبه آخر سال از برخی بدعت‌های غلط و ناروا پرهیز کنیم.

انتهای پیام/62003/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول