اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

غرب به دنبال احیای فتنه در ایران است

امام جمعه تبریز با اشاره به سفرهای اخیر هیئت اروپایی و کاترین اشتون به ایران گفت: غرب و آمریکا به دنبال احیای فتنه در ایران هستند.

غرب به دنبال احیای فتنه در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی این شهر  با اشاره به سفرهای کاترین اشتون و هیئت اروپایی به ایران که در قالب گفت‌‌وگو با مقامات ایران و افزایش همکاری‌ها انجام شد، اظهار کرد: در این سفرها اشتون و هیئت اروپایی با برخی عوامل فتنه و محکومان فتنه 88 بدون هماهنگی ملاقات کردند.

وی ادامه داد: در ملاقات اشتون و هیئت اروپایی با محکومان فتنه، معلوم شد که این هیئت برای تحکیم روابط به ایران سفر نکرده است و غرب و آمریکا به دنبال احیای فتنه دیگری در ایران هستند.

امام جمعه تبریز در خصوص دولت آمریکا تصریح کرد: دولت آمریکا از زمانی که لانه جاسوسی آمریکا در ایران تسخیر شد تحریم‌ها را آغاز کرد و هر سال نیز تحریم‌ها بیشتر می‌شود و در روزهای اخیر نیز اوباما بار دیگر تحریم‌های ایران را برای مدت یک سال دیگر بیشتر کرد و از سوی دیگر نیز اروپایی‌ها بحث تکراری حقوق بشر را پیش می‌کشند.

احیای اقتصاد بیمار کشور با اقتصاد مقاومتی

شبستری همچنین به اقتصاد مقاومتی و دیدار مسئولان دستگاه‌های مختلف، فعالان اقتصادی و مدیران مراکز «علمی، رسانه‌ای، نظارتی» با مقام عظمای ولایت تاکید کرد: مجموعه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در واقع الگویی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، فقط برای شرایط کنونی نیست بلکه یک تدبیر بلندمدت برای اقتصاد کشور و رسیدن به اهداف بلند اقتصادی نظام اسلامی است.

شبستری تاکید کرد: بحث اقتصاد مقاومتی به قدری مهم است که مقام معظم رهبری خود وارد میدان شدند و علاوه بر این دستگاه رهبری نیز بر اجرای این طرح نظارت خواهند داشت.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: با اجرای دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی نگاه‌ها دیگر به دروازه‌های خارج از کشور نیست و تهدیدها و تحریم‌ها بر طرف می‌شود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه سیاستی مقطعی نیست بلکه تدبیری راهبردی است که برای همه دوران‌ها چه تحریم باشد و چه نباشد مفید و راهگشاست.

اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: مطمئناً به فضل الهی با اجرا شدن کامل رهنمودهای رهبری، سال 93 و سال‌های بعد اقتدار ملی و پیشرفت علمی و بهبود اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود.

شبستری با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز یادآور شد: رعایت حرمت این ایام توسط مردم بسیار ضرورت دارد.

وی محبت به اهل‌بیت رسول اکرم اسلام (ص) را مهمترین سعادت شیعه دانست و تصریح کرد: این محبت و تبعیت باید عملی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت مراقبت حرمت این ایام توسط آحاد ملت تاکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) الگوی مناسبی گرفته و در امور زندگی خود بکار گیریم.

نوروز به کارهای خلاف شرع و گناه آلوده نشود

وی اظهار کرد: مردم در تعطیلات نوروزی با حفظ حرمت دهه فاطمیه، برنامه‌های مناسب ایام نوروز همانند دید و بازدید و صله رحم، مسافرات، نظافت و ... را انجام دهند و فقط مواظب باشند که برنامه‌های آن‌ها با گناه آلوده نشود.

به گفته شبستری، اگرچه عید نوروز ایام جشن و سرور است اما مردم باید شئون اسلامی را رعایت و کارهای خلاف شرع انجام ندهند.

وی با اشاره به سالروز درگذشت سید احمد خمینی یادگار امام راحل نیز عنوان کرد: ایشان همواره یاور و مشاور امین امام بودند و خدمات زیادی برای انقلاب و کشور انجام دادند.

امام جمعه تبریز بار دیگر از مردم خواست در آستانه نوروز به فکر مستمندان و فقرا باشند.

انتهای پیام/60002/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول