اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حفظ حرمت ایام فاطمیه

خطوط قرمز در جشن‎های نوروز رعایت شود

امام جمعه جیرفت گفت: برای حفظ حرمت ایام فاطمیه خطوط قرمز در ایام نوروز باید رعایت شود.

خطوط قرمز در جشن‎های نوروز رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه گفت: در چند منبع از منابع شیعه و سنی به نقل از پیامبر (ص) آمده است «خداوند با خشم حضرت فاطمه (س) به خشم می‎آید و با رضایت وی راضی می‎شود».

وی ادامه داد: در حدیث کساء نیز که ماجرای نزول آیه تطهیر بیان شده است، خداوند پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) و فرزندان ایشان را با حضرت فاطمه (س) معرفی می‎کند که نشان دهنده این است، ایشان در نزد خداوند شناخته شده‎تر هستند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه حضرت مهدی (عج)، حضرت زهرا (س) را الگوی حسنه خود معرفی می‎کند، تصریح کرد: باید با استفاده از قرآن و عترت در راستای شناسایی وجود مبارک این بانوی بزرگ اسلام گام برداریم.

وی با تاکید بر رعایت حریم این بانوی قدسی (س) تصریح کرد: در دین اسلام سوگواری‎ها و جشن‎ها جایگاه خاص خود را دارند که باید مدنظر قرار گیرند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه اسلام تنها دین گریاندن و عزاداری نیست بلکه جشن و سرور را مقدم می‎داند، افزود: در عزاداری‎ها و شادی‎ها خط قرمزهایی وجود دارد که باید رعایت شود.

احیای ایام فاطمیه با برگزاری مجالس عزا در منازل

عسکری با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری حضرت فاطمه (س) را در منازل برپا کنید، عنوان کرد: با برگزاری مجالس مختلف تلاش کنید تا ایام فاطمیه احیا و برنامه‎های ایام نوروز طبق موازین شرعی و عرفی برگزار شود.

وی با اشاره به خانه‎تکانی معنوی و حقوقی در ایام پایانی سال گفت: حق‎الناس و حقوق بیت‎المال از جمله قبوض آب و برق، معوقات بانک‎ها و ... باید پرداخت شود تا دینی بر عهده ما نباشد.

شهدا پرچم‎های برافراشته عزت ایران هستند

عسکری با اشاره به اینکه 22 اسفندماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید شهرستان جیرفت در دلجویی و سرکشی از خانواده شهدا به خوبی انجام وظیفه می‎کند.

وی شهدا را پرچم‎های برافراشته عزت ایران اسلامی دانست و ادامه داد: ما همواره مدیون خون شهدا و دلاورمردی و رشادت‎های آنان هستیم بنابراین باید یاد و خاطره شهدا را نگه داشته و حرمت و جایگاه آنان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/80001/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول