اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

بگومگوی مسئولان در «جنگ اقتصادی» فرصت‌سوزی است

نماینده ولی‎فقیه گفت: نباید به جای پرداختن به مسائل جدی کشور عده‎ای با یکدیگر بگومگو کنند، افراد دلسوز باید همدل و همزبان وارد عرصه جنگ اقتصادی شوند تا مشکلات کشور مرتفع شود.

بگومگوی مسئولان در «جنگ اقتصادی» فرصت‌سوزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی خطیب نمازجمعه گرگان امروز در خطبه‎های این هفته با اشاره به روز شهید؛ اظهار داشت: شهدا همانطوری که در تاریخ اسلام باعث گسترش، تقویت و تثبیت دین خدا شدند در پیروزی انقلاب اسلامی نیز سهم بزرگی داشتند.

وی با بیان اینکه ترویج و تثبیت دین الهی مرهون خون شهداست، تصریح کرد: اسلام به برکت خون شهدا باقی مانده است و اگر سیدالشهدا و شهدای کربلا نبودند اثری از آثار اسلام باقی نمی ماند.

اجازه نمی‎دهیم افرادی از خون شهدا بهره‎برداری نفسانی و گروهی کنند

نماینده ولی‎فقیه در گلستان تاکید کرد: وظیفه مهمی که امروز بر عهده همه ما است این که باید تفکر شهادت طلبی و روحیه از خودگذشتگی را برای نگهداشتن انقلاب اسلامی گسترش دهیم مخصوصا بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در این زمینه پیشگام باشد و در راستای حفظ و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت بکوشد.

نورمفیدی با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده است، افزود: جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی از سوی دشمن برعلیه کشورمان تحمیل می‌شود و همه وظیفه داریم اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند را سرلوحه قرار دهیم. اجازه نمی‎دهیم افرادی از خون شهدا بهره‎برداری نفسانی و گروهی کنند چراکه این نگاه آسیب‎زا است.

نورمفیدی شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) را به عزاداران آن حضرت تسلیت گفت و ادامه داد: اکنون سه شهید گمنام مهمان محفل نورانی ما هستند شهیدانی که معلوم نیست پدر و مادرشان چه کسانی هستند گرچه اینان در عالم مادی گمنام هستند اما در عالم بقاء از شناخته‎ترین افراد خواهند بود.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به 26 اسفند سالروز درگذشت حجت‌الاسلام سید احمد خمینی (ره) بیان داشت: مرحوم سید احمد یک محور مهم و یار حضرت امام (ره) در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر علما و روحانیون با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اصل اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، بعد از جنگ نظامی که هشت سال به طول انجامید دشمن هنوز از دشمنی با ما دست برنداشته است و در دوران مختلف تقابل حق علیه باطل ادامه داشته و دارد.

اقتصاد باید از نفت جدا شود

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه کشور با جنگ اقتصادی و فرهنگی روبروست، گفت: پاسداری از خون شهدا ایستادگی در میدان جنگ فرهنگی و اقتصادی است.

نورمفیدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی پیشرو و رو به رشد است، افزود: این اقتصاد هیچ وقت متوقف نمی‎شود، درجا نمی‎زند و شکننده نیست.

وی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد کشور باید از وابستگی به نفت خارج شود، متاسفانه اقتصاد ما از همان روزهای اول که نفت در این کشور استخراج شد وابسته به نفت شده است.

نورمفیدی ادامه داد: بازار نفت، فروش نفت و مشتری در دست ظالمان و مستکبران جهانی است آنها هرطور دلشان بخواهد عمل می‎کنند و دست به تحریم می‎زنند بنابراین اقتصاد ما باید از نفت جدا شود و در این زمینه چاره‎اندیشی کنیم.

اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اگر می‎خواهیم کشور پیشرفت کند باید از وابستگی به نفت خارج شویم.

نورمفیدی با بیان اینکه مردم باید اقتصاد را بچرخانند، گفت: باید زمینه سرمایه‎گذاری آسان شود و مردم تشویق به تولید و سرمایه‎گذاری شوند البته باید جلوی مفاسد اقتصادی نیز گرفته شود، میدان اقتصاد اگر فاسد باشد کسی جرات نمی‎کند دست به سرمایه‎گذاری بزند لذا باید راه را برای کسانی که فاسد هستند بست.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد باید از انحصار یک گروه خاص، جمعیت و دولت خارج شود، افزود: باید به سرمایه دانش‎بنیان روی آوریم، تکیه به دانش ما را به پیشرفت می‎رساند، کشور هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت بیشترین درآمدش از طریق علم و صنایع دانش‎بنیان است ما باید بتوانیم از این طریق با دنیا مراوده کنیم.

شناخت دقیقی از نیازمندان وجود ندارد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به اینکه مبنای یارانه‎ها از ابتدا غلط بوده است، گفت: برای چه باید به آدم‎هایی که چند میلیارد درآمد دارند یارانه بدهیم، یارانه باید به افراد نیازمند داده شود و نیازمندان شناخته شوند، ما هنوز شناخت دقیقی از نیازمندان نداریم. پول مملکت نباید به یک مشت انسانی که باید دست یک میلیون نفر دیگر را بگیرند داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد دولت تدبیر و امید بتواند با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری برنامه اقتصاد مقاومتی را پیگیری کند و همه باید در این راستا به دولت کمک کنیم.

نورمفیدی بیان داشت: نباید به جای پرداختن به مسائل جدی کشور عده‎ای با یکدیگر بگومگو کنند، افراد دلسوز باید همدل و همزبان وارد عرصه جنگ اقتصادی شوند تا مشکلات کشور مرتفع شود.

انتهای پیام/83001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول