اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

برخی برای خودشیرینی پیش مردم خود را در محضر خدا تلخ می‌کنند/نباید در امور استخدامی اولویت را به زنان داد

امام جمعه اصفهان گفت: متأسفانه عده‌ای در کشور به بهانه خودشیرینی پیش مردم در محضر خداوند خود را تلخ می‌کنند، آنچه که اسلام و خداوند به آن دستور می‌دهد، بر منفعت و مصلحت زنان است، هرچند که شاید به مذاق ما خوش نیاید.

برخی برای خودشیرینی پیش مردم خود را در محضر خدا تلخ می‌کنند/نباید در امور استخدامی اولویت را به زنان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ‌آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: امیدوار هستیم با توجه به نزدیکی ایام به سال جدید همگی ما با یک طهارت نفس و یک تحول درونی سال را نو کنیم.

وی بیان داشت: بر طبق سخنان امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه دوری از نگاه هوس‌آلود بر مرد و زن لازم است و هیچ تفاوتی در زن و مرد در گناه و هوسبازی نمی‌کند.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از برخی از اظهارات دولتمردان فعلی که مخالفت شریعت و دین است، ادامه داد: اختلاط زن و مرد بر هیچ طریقی از اسلام جایز نیست، چرا باید در امور استخدامی اولویت را به زن بدهیم،‌در صورتی که طبق اسلام وظیفه تامین معیشت برعهده مردان است.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای در کشور به بهانه خودشیرینی پیش مردم در محضر خداوند خود را تلخ می‌کنند، آنچه که اسلام و خداوند به آن دستور می‌دهد، بر منفعت و مصلحت زنان است، هرچند که شاید به مذاق ما خوش نیاید.

وی افزود: بر طبق فرمایشات امام علی(ع) مردان باید نسبت به ناموس خود غیرت داشته باشند ولی از غیرت و سوء‌ظن بیجا به‌شدت باید پرهیز شود.

امام جمعه اصفهان در خطبه‌های دوم نماز جمعه نیز عنوان کرد: حق خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان بر ملت ایران زیاد است و باید همه تمام تلاش خود را در ادای این دین انجام دهند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) ابراز کرد: تقارن ایام عید نوروز و شهادت دخت پیامبر، مادر ولایت، انجام مناسبات اجتماعی و نوروزی هرگز نباید باعث هتک حرمت و از بین رفتن احترام‌ها به امور ارزشی و دینی شود.

وی با تأکید بر فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب بر مواضع اقتصاد و توصیه مؤکد ایشان بر تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: دغدغه و نگرانی رهبری در امر اقتصاد ایران به واسطه آن است که به‌خوبی می‌داند اگر کشوری بخواهد از نظر سیاسی مستقل باشد و در مقابل مستکبران بایستد، باید از نظر اقتصادی خودکفا باشد.

امام جمعه اصفهان در پایان متذکر شد: سیاست‌های ابلاغی اقتصادی مقاومتی از سوی رهبری بر اساس دوری از اسلام، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری و برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی است.

انتهای پیام/63030/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول