اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد

وجود 6 هزار فرزند شهید نخبه در کشور

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: با وجود اینکه 65 هزار فرزند بیکار شهید داریم اما از آن طرف هم 6 هزار فرزند شهید نخبه در کشورمان داریم.

وجود 6 هزار فرزند شهید نخبه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حسنی ظهر امروز در سخنرانی پیش از نماز جمعه در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی اظهار کرد: ما آنقدر شهید ترور شده داریم که می‌توان تمام روزهای سال را به نام صدها شهید ترور مزین کرد.

وی در ادامه بیان کرد: ما کشور مظلومی داریم به گونه‌ای که بیش از 17 هزار نفر از مردم ما به دست وحشی‌ترین تروریست‌های جهان ترور شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: تاکنون 8 میلیون و 400 هزار سند مربوط به شهدا جمع آوری شده است.

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران کشور ابراز داشت: شهدای شیمیایی بسیاری داریم که از شدت جراحات شب و روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند و این در حالی است که دشمنان دست از تهمت‌های فراوان خود به ما بر نمی‌دارند.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: جانبازان ما که برخی از آنها حدود 30 سال از جانبازی‌شان می‌گذرد، روزگاری فرمانده جنگ بوده و همانند شیران غران به کشور خدمت می‌کردند.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت روز 22 اسفند به عنوان روز شهید اظهار داشت: بنیاد شهید را فقط اعضای این بنیاد نمی‌توانند کمک کنند و ما نیازمند حضور مردم هستیم.

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص احترام به خانواده و همسران جانبازان گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری نیز به همه همسران جانباز سلام عرض کرده و خسته نباشید عرض می‌کنم.

وی با اشاره به نخبگان شاهد بیان کرد: با وجود اینکه 65 هزار فرزند شهید بیکار داریم؛ اما از طرفی دیگر 6 هزار فرزند شهید نخبه در کشورمان داریم.

حجت‌الاسلام حسنی عنوان کرد: در میان فرزندان شهدا، نخبگانی را داریم که دارای کرسی استادی دانشگاه صنعتی شریف هستند.

وی ادامه داد: کسانی که دائم بهانه سهمیه فرزندان شهید را می‌گیرند، بدانند که پاسخگویی به دانشجویانی که در دانشگاه صنعتی شریف درس می‌خوانند علم می‌خواهد و با سهمیه کاری درست نمی‌شود.

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و ایثارگران کشور در پایان به طرح آلاله‌ها اشاره کرده و افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "بروید به خانواده شهدا سر بزنید" طرح آلاله‌ها را در بنیاد شهید آغاز کرده و به استان‌های دور افتاده و محروم و دورترین نقاط کشور رفته و به خانواده شهدا سر می‌زنیم.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول