اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 2 روز

آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی پایان یافت

بعد از دو روز برگزاری آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی با برنامه‌های متنوع به همت حوزه هنری استان اردبیل این مراسم صبح امروز به پایان رسید.

آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی پایان یافت

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: تجلیل و نکوداشت فرزانگان و ستارگان کهکشان فرهنگ، هنر و ادبیات این مرز و بوم ضرورتی انکارناپذیر و آشکار جامعه است که تاج فضل، هنر و ادب بر سر دارد.

ساسان ناطق تصریح کرد: تجلیل از این مفاخر تکریم از جایگاه خردورزی و دانایی است که صاحب هنر حضرت باری تعالی در ذات و فطرت سلسله اهل هنر و خردمندان آن را به ودیعه نهاده است.

وی با یادآوری اینکه غایت هنر هنرمند کشف و آشکار کردن زیبایی پنهان در مضمون و معانی است، خاطر نشان کرد: هنر هنرمند این نیست که در مواجهه با آلام بشری فقط سیاهی‌ها و افسردگی‌ها را به تصویر بکشد بلکه او کور سوی امید را در چشم آدمی دو چندان می‌کند و می‌کوشد به او بفهماند که صداقت،‌ نوع دوستی، صلح، اخلاق حسنه و هر آنچه در حوزه ارزش‌های انسانی می‌گنجد او را از گرداب روزمرگی‌ها و ناامیدی‌ها نجات دهد.

ناطق در ادامه سخنان خود اضافه کرد: نکوداشت استاد صالح عاصم کفاش اردبیلی تجلیل از جایگاه شعری و انسانی اوست به طوریکه این شاعر در عین پختگی با پشتوانه فکری، معنوی و استفاده از زبان بومی و مادری توانسته ارادت خود را به ساحت ائمه اطهار و اباعبدالله‌الحسین (ع) به خوبی نشان دهد.

مسئول برگزاری آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی بیان کرد: ‌این شاعر با به کار گرفتن واژگانی خاص در خدمت فضایل و ارزش‌های انسانی توانسته ادبیاتی فاخر، شعر ناب و سروده‌ای زیبا به یادگار بگذارد که همواره خواندن و بهره‌گیری از آن لذت ممتاز و شاخص دارد.

وی در پایان یادآور شد: در پس نگاه دردمند عاصم روحی به بزرگی و عظمت تاریخ سرزمین مادریش قرار دارد و همواره از او به عنوان شاعر شاخص، درد آشنا و در خدمت مردم و جامعه یاد شده و سعی می‌شود از او تجلیلی واقعی و حقیقی انجام شود.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول