اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

مدیران کهگیلویه و بویراحمدی اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

امام جمعه چرام گفت: مدیران کهگیلویه و بویراحمدی اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.

مدیران کهگیلویه و بویراحمدی اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفت و اظهار داشت: در مقام و منزلت حضرت زهرا (س) همین بس که پیامبر اسلام (ص) در مکان‌های مختلف و زمان‌های مختلف فرمود «فاطمه پاره تن من است و او روح و قلب من است»، که این کلمه نشان می‌دهد که حضرت زهرا در تمام وجود پیامبر ساری و جاری بوده و چیزی جدای از پیامبر اسلام نبود.

امام جمعه چرام ادامه داد: امسال ایام شهادت این بانوی دو عالم مصادف شده است با آغاز سال جدید، بنابراین می‌طلبد همه عاشقان آن حضرت حرمت و احترام این بانوی اسلام را در این ایام نگه دارند و از برگزاری مراسمات جشن و شادی در این ایام خودداری کنند.

*دیدار جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری

خطیب جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به دیدار جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری، عنوان داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری برای چندمین بار بر مساله اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و روسای سه قوه را به نظارت بر انجام این کار فرا خواندند.

وی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری در مدت کوتاه بار دیگر بر اقتصاد مقاومتی تاکید ورزیدند نشان دهنده آن است که این بحث بسیار مهم و حیاتی است به طوری که اگر صورت پذیرد و وابستگی ما به فروش نفت خام به حداقل برسد اقتصاد ما پویا گشته است و هیچ تهدیدی بر ما کار ساز نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین این تاکید نشان دهنده عدم عزم جدی از طرف مسئولان برای اجرای مقاومت اقتصادی است و اینکه آنچنان که انتظار می‌رفت مسئولان اقدام نکرده‌اند.

طزری با بیان اینکه از زمستان سال 90 دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ما آغاز کرد و هر روز بر شدت تحریم‌ها افزود، هدف از این کار را به زانو درآوردن نظام اسلامی و جلوگیری کردن از الگو شدن ایران اسلامی برای سایر کشورها دانست و متذکر شد: این آرزوی آنها زمانی محقق می‌شود که اقتصاد ما بیمار و وابسته شدید به نفت باشد.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی نه این است که مردم سختی‌ها را تحمل کنند و با سختی زندگی را بگذرانند، بلکه به این معنا است که اقتصاد خود را آنقدر قوی و محکم کنند که هیچگونه تحریم اقتصادی و فشارهای اقتصادی و جریانات جهانی نتواند بر آن اثر گذارد و این یعنی کار و تلاش همگانی و شکوفا کردن اقتصاد داخلی با استفاده از ظرفیت‌های درونی به طوری که اقتصاد ما حداقل وابستگی به بیگانگان را داشته باشد.

طزری تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی فقط برای زمان تحریم نیست بلکه باید در همه زمان‌ها از این اقتصاد بهره‌مند بود و این می‌طلبد که مردم و مسئولین با عزم جدی و با اهمیت دادن به این امر وارد میدان شوند.

*تحولات داخلی و خارجی

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که در هفته گذشته ما شاهد سفر نماینده اروپا به کشورمان بودیم که با مقامات کشور دیدار کردند، ابراز داشت: آنچه که مهم است اینکه او دیداری با محکومان فتنه 88 نیز داشت که مصداق بارز دخالت در امور کشورمان محسوب می‌شود.

طزری با بیان اینکه این عمل از سوی این شخص یا اشخاص دیگر که قبل از این صورت گرفت امر تازه‌ای نیست، اذعان داشت: حیات سیاسی این افراد و ملت‌ها با دخالت در کشورهای دیگر و جاسوسی کردن و تهمت زدن به ملت‌های دیگر است اما آنچه که موجب نگرانی است اینکه این امر یا با اجازه وزارت خارجه صورت گرفته است یا بدون اطلاع آنان.

وی بیان داشت: اگر این دیدار با آگاهی صورت گرفته که وزارت خارجه هرگز چنین حقی را ندارد که اجازه دهد دشمنان نظام در امور داخلی نظام ما دخالت کنند و به ملت دهن کجی کنند و اگر بدون اطلاع اینان بوده جای بسی تاسف است که مسئولان وزارت خارجه آنقدر غافل بوده‌اند که در پیش چشمان آنان با فتنه‌گران ملاقات شود.

این مسئول مذهبی در چرام، گفت: درخواست ما این است که همانطور که رئیس محترم قوه قضائیه فرمودند در صورت تکرار این عمل قوه قضائیه وارد شود و با عاملین برخورد کند.

طزری با یادآوری این مطلب که دبیرکل بی سر و پای سازمان ملل در یک اهانت آشکار با توهین به رئیس‌جمهور محترم کشورمان بار دیگر بر دست نشانده بودن خود تاکید کرد و نشان داد که سازمان ملل ابزاری است در خدمت آمریکا و غرب، اظهار کرد: دبیرکل بی‌لیاقت سازمان ملل اعلام می‌دارد که رئیس‌جمهور ایران به تعهدات خود عمل نکرده است این جمله ایشان اشاره به این دارد که گویا رئیس جمهور محترم به غرب و آمریکا تعهد داده است که چنین کاری را انجام دهد و این یک تهمت بزرگ به وی است.

وی با بیان اینکه مسئولین نظام جواب‌هایی را دادند اما آنچه مهم است اینکه ما کوتاهی‌هایی کرده‌ایم که زبان دشمنان ما را دراز کرده است، یادآور شد: گر آن روز که وندی شرمن به ملت ایران توهین کرد جواب عملی به او می‌دادیم و از مذاکره با او در گروه 1+5 خودداری می‌کردیم، شاهد توهین و تهمت دبیرکل سازمان ملل نبودیم.

امام جمعه چرام یادآور شد: دبیرکل بی‌لیاقت سازمان ملل باید از جمهوری اسلامی ایران بابت این عمل خود عذر خواهی کند و تا این عمل صورت نگرفت او را به رسمیت نشناسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ورود نیروهای نظامی عربستان به خاک بحرین برای سرکوب کردن مردم این کشور خصوصاً شیعیان مظلوم بحرین هستیم، هشدار داد: این عمل علاوه بر اینکه دخالت در امور داخلی یک کشور است و بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده، نشان دهنده دروغین بودن شعار حمایت از دموکراسی است.

طرزی در پایان عنوان داشت: جالب اینکه حامیان دموکراسی در مقابل این عمل از خود عکس‌العملی نشان ندادند؛ بلکه آن را تایید کردند و حال آن که مشابه همین عمل در جزیره کریمه اوکراین صورت گرفت و چون منافع غرب با این عمل روسیه در خطر افتاد آن را محکوم و روسیه را تهدید به حمله نظامی و تحریم اقتصادی کردند.

انتهای پیام/82002/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول