اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید احمدی روشن در کاشان:

پاسداری از دستاوردهای هسته‌ای وظیفه مسئولان است

پدر شهید مصطفی احمدی روشن، پاسداری و حراست از دستاوردهای صنعت هسته‌ای که به سختی به دست آمده را وظیفه تک تک مسئولان نظام دانست.

پاسداری از دستاوردهای هسته‌ای وظیفه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رحیم احمدی‌روشن شب گذشته در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان در یادواره شهدای ورزش پهلوانی این شهرستان با اشاره به آیه «و لا تحسبن‌الذین قتلوا فی‌ سبیل‌الله امواتا بل عند ربهم یرزقون» گفت: این آیه علاوه بر آنکه مرده پنداشتن کسانی که در راه مورد رضای پروردگار جان خود را نثار کرده‌اند مذموم می‌داند بلکه روزی خوردن در نزد پروردگار را به این گروه مژده می‌دهد.

وی ادامه داد: در این آیه منظور از روزی خوردن، بهره‌گیری از نعمت‌های مشابه جهان مادی نیست بلکه اطعام با مواهب بی‌بدیل بهشتی است این پاداش عده‌ای است که در راه خدا، بذل جان کرده‌اند.

پدر شهید احمدی روشن، سپس به بیان ویژگی‌های فرزند خویش پرداخت و گفت: مصطفی دارای چهار ویژگی‌ برجسته بود که وی را برای قرار گرفتن در زمره شهدا به توفیق رساند.

احمدی روشن سپس به ذکر ویژگی‌هایی از شهید احمدی روشن پرداخت و گفت: اهتمام فراوان به احترام به پدر و مادر، سرباز مردم بودن و ولایت‌مداری از جمله خصوصیاتی است که شهید احمدی روشن تا لحظه شهادت آن‌ها را در خود پرورش می‌داد.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش‌هایی که دانشمندان هسته‌ای در مسیر استقلال ایران اسلامی از خود به نمایش گذاشتند، ادامه داد: پس از وقفه‌ای که در گذشته در خصوص مسئله‌‌ای به وجود آمد و سپس با پیگیری‌ها و درایت مقام معظم رهبری در زمان دولت‌های نهم و دهم دوباره به فعالیت خود ادامه داد شاهد تلاش‌های جهادگونه شهدایی انرژی هسته‌ای بودیم که فراتر از یک کار و تعهد به آن پرداختند.

پدر شهید احمدی روشن با ذکر نمونه‌هایی از تلاش‌های مستمر شهدای انرژی هسته‌ای برای ساخت سانتریفیوژهای 3,5 تا 20 درصدی عنوان کرد: مصطفی و یارانش چه شب‌ها که به صورت شبانه‌روزی در قالب اکیپ‌های چهار تا پنج نفره در پشت دستگاه‌های تولید سانتریفیوژ به فعالیت پرداختند و به هیچ عنوان خستگی را به خود راه نمی‌دادند.

وی تصریح کرد: این بزرگواران با آن که می‌دانستند همواره در معرض تهدید استکبار جهانی بوده و زیر ذره‌بین توطئه‌ صهیونیزم جهانی قرار دارند اما هیچ‌گاه از وظیفه و مسئولیت خود غافل نشدند.

احمدی روشن دانشمندان هسته‌ای را سربازان گمنام ملت ایران نامید و گفت: آن‌ها با وجود آن‌که در یکی از مهمترین فعالیت‌های علمی و تکنولوژی علمی و صنعتی فعالیت می‌کنند اما شاید تعداد زیادی از مردم آن‌ها را به درستی نشناسند به عبارت دیگر دانشمندان و شهدای هسته‌ای سربازان مظلوم و گمنام این ملت هستند که از یک سو تهدیدهای استکبار جهانی آن‌ها را هدف قرار گرفته و از یک سو عدم شناخت مردم از آنها، این عزیزان را در مظلومیت قرار داده است.

وی با تاکید بر دستاوردهای انرژی هسته‌ای در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: باید قدردان صنعتی که از شهدا به ما به ارث رسیده باشیم به خصوص مسئولان که باید حفظ و حراست از این صنعت را که خون تعدادی از جوانان این سرزمین برای رسیدن به آن صرف شده را وظیفه خدشه‌ناپذیر خود بدانند.

در ادامه این مراسم جمعی از خردسالان ورزش باستانی با ضرب مرشد به انجام حرکات زیبای این ورزش پهلوانی پرداختند.

همچنین در این یادواره از سوی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان از پدر شهید احمدی روشن با اهدای گل و هدیه‌ای معنوی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2406/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول