اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری دورود:

تنها راه‌ رفع نرخ بالای بیکاری در دورود توجه به واحدهای صنعتی است

سرپرست فرمانداری شهرستان دورود گفت: تنها راه‌ رفع نرخ بالای بیکاری در این شهرستان توجه به واحدهای صنعتی است.

تنها راه‌ رفع نرخ بالای بیکاری در دورود توجه به واحدهای صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، ماشاءالله نعمتی شامگاه امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان لرستان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دورود که در محل سالن اجتماعات فرمانداری دورود برگزار شد، با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این شهرستان اظهار داشت: حجم بالای نیروی فعال اما بیکار در دورود لزوم توجه به واحدهای صنعتی را می‌طلبد و نیازمند یک کار کارشناسی و یک نقشه راه است.

وی افزود: در دوره‌های گذشته مصوباتی از قبیل فاز چهار کارخانه سیمان دورود و احداث پایانه سنگ کشور را در هیئت دولت داشته‌ایم، اما متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دورود اظهار داشت: بخش اعظم واحد‌های صنعتی شهرستان دورود نیازمند تسهیلات بانکی جهت افزایش سرمایه در گردش مالی و توسعه و تجهیز ماشین آلات است.

نعمتی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان دورود در بحث معادن سنگ تزئینی گفت: 50 درصد سنگ‌های استخراجی بلااستفاده مانده است و از پتانسیل‌های این بخش در اشتغالزایی به نحو شایسته استفاده نشده است.

این مقام مسئول متذکر شد: تعیین تکلیف شرکت صنایع غذایی داماش نیز با توجه به پتانسیل خوب آن در بحث اشتغال می‌تواند در توسعه اقتصادی استان لرستان بسیار نقش داشته باشد.

وی در ادامه به برخی مشکلات دورود در زمینه‌های زیرساخت‌های ورزشی، کمبود فضای آموزشی، مشکلات حاشیه‌نشینی  شهر، انتقال کمربندی دورود به خارج از شهر و حمل نقل روستایی، مشکلات کمبود آب و همچنین راه‌های مواصلاتی شهرستان دورود و ... اشاره کرد و خواستار تخصیص اعتبارات به منظور رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام/2304/ط20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول