اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

شالوده اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش خصوصی است

استاندار لرستان گفت: شالوده اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش خصوصی است و کمک به بخش خصوصی کمک به توسعه لرستان است.

شالوده اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، هوشنگ بازوند امشب در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان لرستان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دورود که در محل سالن اجتماعات فرمانداری دورود برگزار شد، با اشاره به جایگاه با اهمیت بخش خصوصی برای توسعه استان لرستان، اظهار داشت: مسئولان نباید بخش خصوصی را رقیب و در نقطه مقابل خود ببینند، بلکه باید آنان را در کنار خود برای رفع مشکلات اقتصادی استان بدانند.

وی ادامه داد: باید با بخش خصوصی به نوعی رفتار کرد که برای او در زمان سرمایه‌گذاری نگرانی ایجاد نشود، چرا که این موضوع یعنی رانش بخش خصوصی با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

استاندار لرستان با اشاره به زیرساخت‌های بهتر در برخی استان‌های مجاور و تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران برای حضور در این‌گونه مناطقی، خاطرنشان کرد: ما باید مدیرانی باشیم، تا شرایط را برای بخش خصوصی مهیا کنیم، تا آنها بتوانند در یک رقابت برابر با سایر استان‌ها قرار گیرند.

بازوند تصریح کرد: اگر می‌خواهیم توسعه استان انجام شود، باید شرایطی را رقم بزنیم تا تولید ثروت شود و این موضوع منوط به رفع نگرانی‌های سرمایه‌گذار و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: مدیران باید خود را در جایگاه بخش خصوصی قرار دهند و آنها را درک کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به رشد منفی اقتصادی در استان لرستان، گفت: این رشد منفی اقتصادی بسیار خطرناک است و اگر این‌گونه پیش رود نه تنها مشکل بیکاری ما حل نمی‌شود، بلکه هر سال درصدی نیز به آن افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر دنبال آن باشیم که با پول و بودجه دولت بتوانیم برای توسعه استان اقدام کنیم، نمی‌توان این حجم بالای مشکلات را برطرف ساخت.

بازوند اضافه کرد: بخش خصوصی می‌تواند راه خوبی برای حل این مشکل باشد.

نماینده عالی دولت در استان لرستان با اشاره به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی آن، ابراز داشت: شالوده اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی است و در مجموع می‌توان گفت که کمک به بخش خصوصی کمک به توسعه استان است.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی بر استفاده و احیای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوابیده تاکید شده است.

این مسئول یادآور شد: اگر در همین بخش عظیم سنگ که پتانسیل بسیار خوبی در استان و شهرستان دورود دارد، توجه خاصی شود، می‌توان اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد کرد، تا قسمتی از مشکل بیکاری جوانان رفع شود.

بازوند با اشاره به لقب شهرستان دورود با عنوان پایتخت طبیعت ایران، متذکر شد: در بحث گردشگری استان لرستان و به خصوص شهرستان دورود پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند نقش بسزایی در رشد اقتصاد ما داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به انتخاب استان لرستان به عنوان منطقه ژئوتوریسم طی روزهای گذشته، اظهار داشت: انتخاب استان لرستان به عنوان منطقه ژئوتوریسم در سطح کشور می‌تواند در فضای اقتصادی استان موثر باشد.

استاندار لرستان در پایان تأکید بسیاری بر پیگیری و انجام مصوبات عمرانی کمیسیون برنامه‌ریزی شهرستان دورود تا پایان مراحل اجرایی برای توسعه هرچه بیشتر این شهر داشت.

انتهای پیام/2304/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول