اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 93 صورت می‌گیرد

تجهیز بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون

رئیس کل دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از تجهیز کامل بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون در سال آینده خبر داد.

تجهیز بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، کریم زارع عصر امروز در نخستین یادواره علامه دوانی که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، در سخنانی به ابعاد شخصیتی علامه دوانی پرداخت و اظهار داشت: این عالم ربانی مانند حضرت امام(ره) جهانی فکر می‌کرد به طوری که این دیدگاه در آثار این مرد بزرگ نمایان است.

وی افزود: علامه دوانی به خصایص ویژه‌ای آراسته بود که می‌توان از آن به عنوان منشور دانایی یاد کرد که هر کدام از حرف‌های آن از شأن و بیان منزلت این عالم ربانی حکایت دارد.

نماینده تأم‌الاختیار دانشگاه‌های آزاد اسلامی فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: موحد بودن، مردم‌داری مقصدمحوری، نیایش و نوع‌دوستی، شجاعت در بیان مطالب، ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه، راستی، دوراندیشی، اصلاح دل و یادگیری از خداوند متعال و بزرگان دین از عناوین مهم منشور دانایی استاد علامه دوانی بود.

زارع تصریح کرد: امروزه تکلیف داریم که یک مرکز یادگیری و یا کتابخانه درخور به‌نام این عالم ربانی جهان تشییع بنا کنیم تا تمام کتاب‌های وی در این کتابخانه جمع‌آوری و مورد استفاده نسل جوان و طالبان علم و معرفت قرار گیرد.

رئیس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش به برخی ویژگی‌های علمی علامه دوانی اشاره کردو بیان داشت: زندگی علامه دوانی و عشق و علاقه او به اهل بیت و روحانیت، همیشه برای ما که فرزندان آن مرحوم هستیم مورد غبطه بود.

محمد رجبی دوانی افزود: علامه دوانی 14 ساله بوده که به استخدام شرکت نفت آبادان درآمده اما عشق و علاقه وافر وی به اهل بیت و روحانیت باعث می‌شود با مقدار پس‌اندازی که جمع کرده بوده برای فراگیری علم و معرفت و عرفان راهی نجف اشرف شود.

وی افزود: با عشق و علاقه‌ای که وی به لباس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) داشته توانسته بود ظرف مدت پنج سال مقدمات و سطح را تمام کند و به دلیل سختی معیشت و سلوکی که داشت دچار بیماری و ادامه تحصیل در سطح خارج برای این بزرگوار دشوار می‌شود.

فرزند مرحوم علامه دوانی بیان کرد: پدرم در سن 18 سالگی ازدواج می‌کند و در سن 23 سالگی نخستین کتاب خود را به‌نام جلال‌الدین دوانی به رشته تحریر در می‌آورد که مورد تشویق علامه طباطبایی قرار می‌گیرد.

رئیس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: نظم ویژه‌ای در زندگی مرحوم علامه دوانی نمایان بود و اعتقاد عجیبی به لباس روحانیت داشت و سعی می‌کرد در حوزه‌های مختلف وارد شود و هیچ‌گاه حرف‌های تکراری نمی‌زد.

رجبی دوانی در ادامه ابراز داشت: هم‌اکنون 110 جلد آثار ارزشمند علاوه بر مجموعه مقالات علامه دوانی به چاپ رسیده و تعدادی نیز باقی مانده که اگر به چاپ برسد به 140 اثر خواهد رسید.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول