اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سابق ایران در مکزیک:

صدای شکستن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد/ دوره بازیگری آمریکا روبه پایان است

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه صدای شکستن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد، گفت: آمریکا روزبه‌روز در حال اضمحلال است و دوره بازیگری‌اش به پایان رسیده است.

صدای شکستن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد/ دوره بازیگری آمریکا روبه پایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسن قدیری ابیانه امشب در دانشگاه پیام نور آران و بیدگل، اظهار داشت: در دوران حاضر، دولت آمریکا به ضعف خود بیشتر پی برده و کشورهایی نیز که روزی با آنها همکاری می‌کردند، به این موضوع پی برده و دیگر مانند گذشته از این کشور حمایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به سابقه تهدیدها و حملات آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز آمریکایی‌ها با کمک نظامی به عراق قصد نابودی و تسلط بر کشور را داشتند اما با جانفشانی رزمندگان اسلام به موفقیت نرسیدند.

سفیر سابق ایران در مکزیک در مورد مذاکرات ژنو نیز گفت: در دولت قبلی نیز مذاکراتی در این زمینه انجام شد اما در این دولت سطح این مذاکرات بالاتر رفت.

به گفته وی؛ یکی از شعارهای نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری از جمله دکتر روحانی مذاکره با آمریکا بود که سبب شد جوی شبهه‌ناک در کشور پدید آید، بنابراین پس از انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور، اجازه برقراری مذاکره داده شد و از آن به نرمش قهرمانانه تعبیر شد.

قدیری ابیانه روند مذاکرات را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: بزرگترین فایده این مذاکرات این است که چهره واقعی آمریکا برای همگان روشن گردید و سبب شد دستکش مخملی و پوسیده از دست آمریکایی‌ها بیرون آید.

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد: ما باید دشمن را خوب شناخته و با آگاهی کامل از اهداف خود، فکر نکنیم که اگر در برابر آمریکایی‌ها کوتاه بیائیم آنها نیز با اهداف ما موافقت می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر کشور ما تمام تجهیزات و فعالیت هسته‌ای خود را متوقف کند آنها باز هم دست از دشمنی بر نمی‌دارند چراکه در زمان دفاع مقدس که هیچ مسئله هسته‌ای در کار نبود آمریکایی‌ها با کمک نظامی به عراق، علیه ایران اقدام کردند.

قدیری ابیانه، علت تأثیر تحریم‌ها را بر کشور، ساختار و سبک زندگی در ایران دانست و بیان داشت: وابستگی ما به نفت، اسراف‌گرایی و عدم استفاده صحیح از زمان از جمله معضلات ساختاری و سبک زندگی در جامعه ماست که تأثیر تحریم‌ها را بزرگ جلوه می‌دهد چراکه کشور قبل از تحریم‌ها نیز عاری از مشکلات نبود.

وی تصریح کرد: این ذهنیت که اگر کشور ما در مذاکرات ژنو نیز شرکت نمی‌کرد، فلج می‌شد بسیار اشتباه است چراکه که ما با مستحکم کردن درون، می‌توانیم همین تحریم‌ها را تبدیل به فرصت برای پیشرفت کشور کنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: مسئله ما با آمریکا مسئله هسته‌ای نیست و آنها به خوبی می‌دانند که ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و مسئله هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن کشور ماست.

قدیری ابیانه همچنین در مورد عاقبت این مذاکرات ابراز داشت: یقین دارم که آمریکا بر خلاف توافقات عمل می‌کند و در نهایت، این مذاکرات به شکست و بدقولی آنها منجر می‌شود و واقعیت اصلی آمریکا برای همه روشن می‌شود و البته این برای ما یک پیروزی محسوب می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: صدای شکستن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد و آمریکا روز به روز در حال اضمحلال است و دوره بازیگری‌ اش به پایان رسیده است.

انتهای پیام/2406/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول