اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

حرف حق را از هر کس باشد می‌پذیرم / در انتصابات خدا را حاضر دیدم

استاندار همدان گفت: حرف حق را از هر کس باشد می‌پذیرم.

حرف حق را از هر کس باشد می‌پذیرم / در انتصابات خدا را حاضر دیدم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان، محمدناصر نیکبخت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و ائمه جمعه شهرهای استان، اظهار داشت: مهم‌ترین بازوی ارشادی؛ فرهنگی و سازندگی استان و استاندار، ائمه جمعه هستند و نیازمند نصایح و ارشادات ائمه جمعه هستیم.

وی با یادآوری سابقه فرهنگی و تاریخی همدان، افزود: استان همدان به نسبت لیاقت و شایستگی، استعداد و قابلیت، از توسعه لازم برخوردار نشده است.

استاندار همدان ادامه داد: این در حالی است که به صورت علمی و فنی می‌توان اثبات کرد که استان و مردمان متدین آن شایسته‌ترین و بهترین برای توسعه هستند.

وی با بیان اینکه استان همدان از فرصت‌های ابتدای انقلاب برای توسعه استفاده نکرده ، تصریح کرد: حتی یک دلار از دلارهای ارزان‌قیمت ابتدای انقلاب در این استان هزینه نشده، در حالی که برخی از استان‌های کشور با استفاده از همین دلارها، استان خود را ساختند.

نیکبخت با بیان اینکه در حال حاضر استان استعداد دارد اما بارور نشده و با مشکلاتی نیز روبرو است، اضافه کرد: از مشکلات استان این است که از آغاز سال 92 تاکنون 21 هزار شغل در استان ایجاد شده اما از سوی دیگر 25 هزار نفر از پوشش تأمین اجتماعی خارج شده‌اند و رشد منفی ایجاد اشتغال در استان هشدار‌دهنده است.

وی با ابراز ناخرسندی از شرایط فعلی تولید در استان، بیان کرد: وقتی به استان آمدم، از یک‌هزار و 500 واحد تولیدی فعال استان همدان در سال 88، 600 واحد تعطیل شده و 300 واحد نیز در آستانه تعطیلی قرار داشتند.

استاندار همدان افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد که یکی از دلایل تعطیلی واحدها، بدهی معوق بانکی است، بر این اساس با راهکار قانونی به دنبال حل این مشکل رفتیم تا با تعیین تکلیف این معوقات این واحدها احیا شوند و به عرصه تولید برگردند.

نیکبخت اعلام کرد: توانستیم 336 میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی استان به بانک ها را تعیین تکلیف کنیم که یک هزار و 750 نفرساعت برای تعیین تکلیف بدهی 300 واحد تولیدی به بانک‌ها وقت گذاشتیم.

وی ادامه داد: در نهایت 300 واحد تولیدی استان که تعطیل شده بودند با تعیین تکلیف بدهی آنها به بانک ها، به عرصه تولید بازگشتند و این روند ادامه دارد.

نیکبخت قانون تعیین تکلیف معوقات واحدهای تولیدی را یک ماده نجات‌بخش خواند و گفت: بر اساس این قانون، واحدهای تولیدی با پرداخت پنج درصد آن در ابتدای امر و قسط‌بندی باقی بدهی در مدت پنج سال با نرخ سود پنج سال قبل، می‌توانند سرمایه در گردش جدید دریافت کرده و فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با تلاش برای احیای واحدهای تولیدی، تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری جدید را دنبال کردیم و نتایج خوبی نیز حاصل شده تا توسعه با ورود و فعال شدن بخش خصوصی در استان رقم بخورد.

استاندار همدان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است هیچ رابطه‌ای با اقتصاد ریاضتی ندارد و برای آمادگی کشور در مقابل بحران‌های مختلف برنامه‌ریزی شده تا اقتصادی توانمند و پایدار، درون‌زا و پویا به وجود آید.

وی اضافه کرد: عمده‌ترین ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی صادرات، تولید و ایجاد اشتغال است،

نیکبخت با بیان اینکه تصورم این است که هیچ کس به اندازه بنده از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی دلشاد، نشد، افزود: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بارقه امیدی در جامعه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امید زیادی دارم که استان همدان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جایگاه خوبی نزد رهبری معظم انقلاب پیدا کند.

استاندار همدان اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به عنوان گامی اساسی در اقتصاد کشور، یادآور شد و گفت: مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها دقیق‌تر و با در نظر گرفتن سهم تولید از هدفمندی اجرا خواهد شد تا وضعیت تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل گرانی حامل‌های انرژی و حمایت نشدن، تکرار نشود.

وی با بیان اینکه دغدغه ائمه جمعه در مسائل گوناگون از جمله اقتصاد، کمتر از دولت نیست گفت: همه همگام و با وحدت رویه در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی و هدفمندسازی یارانه‌ها تلاش کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه انسان متعادلی هستم و حرف حق را از هر کسی باشد می‌پذیرم، گفت: در انتصابات استان خدا را حاضر دیدم و گروه و جناح را داخل نکردم و تنها به انسان‌های معتدل که بتوانند برای مردم کار و خدمت کنند، توجه داشتم.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام رحیمی به عنوان مشاور استاندار در امور روحانیت و حجت‌الاسلام حسنی‌حلم به عنوان مشاور استاندار در امور فرهنگی معرفی شدند.

انتهای پیام/89002/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول