اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

خاستگاه شعر عاصم برگرفته از نیاز مردم است

استاندار اردبیل گفت: خاستگاه شعر عاصم برگرفته از نیاز مردم مطالبه و خواسته آنهاست که در قالب شعر و تخیل تجلی یافته است.

خاستگاه شعر عاصم برگرفته از نیاز مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در آئین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی در مجتمع فدک این شهر اظهار کرد: شعرا با قلب و روح و تخیل خود بهترین کلام را در قالب زبان نظم و نافذ به تصویر کشیده‌اند، به طوری که شاعران آذربایجان با اشعار برگرفته از خواست و نیاز مردم ماموریت خود را به خوبی به انجام رسانده‌اند.

وی ادامه داد: اشعار استاد عاصم اردبیلی که از لطافت و تاثیرگذاری خاص برخوردار است امروز در زبان مردم این خطه جاری است به طوریکه قلب و روح متدینین از این اشعار لطیف و قدرتمند لبریز از عشق و معرفت شده است.

رئیس شورای اداره استان اردبیل، بزرگداشت استاد عاصم اردبیلی را بزرگداشت فرهنگ،‌معرفت، اندیشه و تخیل رقیق و ظریف بیان کرد و گفت: زمانی که شعر عاصم با موسیقی به هم می‌آمیزد تاثیر آن به مراتب بیشتر نمایان است که این موسیقی همان نوحه آذری‌هاست که با روح و فطرت بشری عجین شده است.

خدابخش اضافه کرد:‌ بزرگداشت علما، فضلا، هنرمندان و شعرا کمترین وظیفه‌ایست که دولتمردان در پاسداشت ارزش‌های انسانی می‌توانند به جا آورند.

استاندار اردبیل بیان داشت: عاصم اردبیلی شاعری است که شعرهای فخیم و گران‌سنجش آئینه تمام نمای آرزوها و آلام بشری است و در حقیقت این اشعار بخشی از تاریخ آذربایجان و اردبیل معاصر و تاریخ انقلاب را به همراه دارد.

وی، شعرهای مذهبی عاصم اردبیلی را یادآور شد و گفت:‌ عاصم اردبیلی شاعر شیعی است که یاد و خاطره امام آزادگان حضرت سیدالشهدا در اشعار عاشورایی و آئینی او به شیوایی متجلی شده است.

استاندار اردبیل گفت: ما عاصم اردبیلی را علاوه بر اینکه شاعری بزرگ و مردمی می‌دانیم ویژگی‌های انسانی او را نیز می‌ستاییم و از این جهت بر خود می‌بالیم که گامی در راستای تحقق آرمانهای فرهنگی و اسلامی خود برداریم.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول