اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان بروجرد:

تجلیل از مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران باید نمود عملی داشته باشد

امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: تجلیل از مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران باید نمود عملی داشته باشد.

تجلیل از مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران باید نمود عملی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی عصر امروز در آئین برگزاری دومین یادواره 700 شهید منتسب به گروه 24 بعثت و هشت هزار شهید شیمیائی کشور، آبادانی امروز ایران اسلامی را ثمره رشادت و ایثارگری رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل دانست و گفت: اگر شهادت شهیدان، جانبازی جانبازان، تحمل و رنج مشقت دوران اسارت آزادگان و صبر و مقاومت خانواده آنها نبود، امروز ما در شرایط افتخار آمیز کنونی نبوده‌ایم.

وی، برگزاری یادواره‌های شهدا را از کمترین وظایف ما در قبال آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اهداف اجرای اینگونه مراسم بزرگداشت مقام شهدا، ترویج فرهنگ جهاد شهادت در جامعه و فریاد مظلومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.      

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا نیاز به تجلیل ما ندارند، ادامه داد: آنان در زمان نبرد جلوی تجاوز دشمن را گرفته و از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و نوامیس ملت دفاع کردند.

امام جمعه شهرستان بروجرد بیان داشت: امروزه با بزرگداشت یاد و خاطره آنها، روحیه ایثار، فداکاری، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های دشمن در وجود ما به خصوص در نسل جوان و نوجوان تقویت شده و در قیامت نیز محتاج عنایت و شفاعت آنان هستیم.

ترابی با اشاره به اینکه تجلیل از مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران باید نمود عملی داشته باشد، عنوان کرد: باید برای رسیدن به اهداف مقدسی که این خاکیان افلاکی جان‌شان را بر سر آن نهادند، تلاش کنیم، چراکه راه شهدا، همان راه اسلام ناب محمدی و امام خمینی(ره) است.

امام جمعه شهرستان بروجرد، شهدا و جانبازان شیمیایی را سند حقانیت و نماد مظلومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس خواند.

ترابی یادآور شد: قدرت‌های مستکبر جهانی که امروزه به دروغ ابراز نگرانی کرده و جمهوری اسلامی ایران را متهم به استفاده نظامی از تکنولوژی هسته‌ای و تولید و تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی می‌کنند، در 8 سال جنگ تحمیلی مزدورانه و نابرابر بر علیه کشور ایران انواع سلاح‌های کشتار جمعی و نامتعارف شیمیایی و میکروبی را در اختیار صدام گذاشتند و رژیم بعث عراق با حمایت و چراغ سبز آنها از این سلاح‌ها بر علیه رزمندگان اسلام و افراد غیر نظامی کشورمان استفاده کرد.

وی ابراز داشت: این رژیم منحوس به قصد انتقام‌گیری از شکست‌های سنگین و پی‌در پی در برابر رزمندگان، جنایات وحشیانه و هولناکی همانند بمباران شیمیایی را رقم زد و آمریکای جنایتکار با حمایت همه جانبه تسلیحاتی، مالی، سیاسی و تبلیغاتی صدام، در سردشت ایران و حلبچه عراق، هیروشیمای دیگری آفریده و برگ سیاهی به پرونده سراسر ننگ خود افزود.

ترابی متذکر شد: امروزه برخی دولت‌های خونخوار از حقوق بشر به عنوان اهرمی برای وارد کردن فشار به کشورهایی که تسلیم خواسته های نامشروع و زیاده طلبانه آنان نیستند، استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بروجرد تأکید کرد: اعضاء دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در تجهیز صدام به سلاح‌های شیمیایی، ید طولایی دارند.

ترابی اضافه کرد: کسانی که دست‌شان به خون هزاران انسان بیگناه آغشته است، امروز ایران اسلامی را که طعم تلخ جنایت صدام را چشیده و در طول تاریخ بزرگ‌ترین و آخرین قربانی کاربرد وسیع و سازمان یافته سلاح‌های کشتار جمعی است، را به تلاش برای تولید، تکثیر و انباشت این‌گونه سلاح‌ها متهم می‌کنند.

انتهای پیام/2304/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول