اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شهرستان نور خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عصر امروز با حضور مسئولان شهرستانی نمایشگاه آثار معرق و منبت یکی از هنرجویان فنی ‌و حرفه‌ای چمستان در اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان نور افتتاح شد.

این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط میترا ابراهیمی هنرمند منبت و معرق‌کار مرکز آموزشی فنی‌ و حرفه‌ای در محل مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم شهرستان نور برپا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه بیش از 100 اثر از این هنرمند جوان در معرض دید عموم قرار دارد گفت: نمایشگاه‌های متعدد آثار هنری با هدف تشویق هنرجویان رشته‌های مختلف هنری برپا می‌شود.

محمد محمدی افزود: هنر معرق و منبت از جمله هنرهایی است که به علت اجرا بر روی چوب و آمیختگی هنر و طبیعت سخت، جلوه‌ای خاص به این هنر داده و از جذابیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره برخورداری مازندران از جنگل زیبا با گونه‌های مختلف و نادر درختی ابراز داشت: مردم این مرز و بوم با ساخت ظروف چوبی و همین طور هنر معرق و منبت از دیرباز آشنایی و علاقه خاصی به این هنر دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور بیان داشت: به دلیل وجود استعدادهای فراوان هنری و فعالیت هنرمندان خوش ذوق در عرصه هنری، این اداره تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده است.

وی از برگزاری این‌‎گونه نمایشگاه‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: این آثار به‌گونه‌ای معرف فرهنگ بومی مازندرانی است و توریست‌ها و مسافران نوروزی می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه بیشتر با این فرهنگ غنی آشنا شوند.

انتهای پیام/86023/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول