اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

پالایشگاه شازند ازمدرن‌ترین پالایشگاه‌های دنیاست

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پالایشگاه شازند از مدرن‌ترین پالایشگاه‌های دنیاست که در ایران نمونه چنین پالایشگاهی را نداریم.

پالایشگاه شازند ازمدرن‌ترین پالایشگاه‌های دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه بهره‌برداری از واحد تصفیه هیدروژن از نفت گاز پالایشگاه امام خمینی شازند اظهار داشت: در حال حاضر 42 درصد محصولات پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند بنزین است، این در حالی است که متوسط تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور حدود 20 درصد است.

وی تصریح کرد: بنزین تولیدی در این پالایشگاه نیز از مرغوبیت بسیار خوبی برخوردار است و ما در حال ثبت برندی جدید برای ثبت جهانی این بنزین هستیم، چرا که در خیلی از موارد از بنزین یورو 4 بالاتر است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: هم اکنون 35 درصد محصول پالایشگاه نفت گاز یورو 4 با گوگرد کمتر از 30 قسمت در میلیون است.

به گفته وی؛ قبل از راه‌اندازی این واحد میزان نفت گاز 10 هزار قسمت در میلیون بوده که به 30 قسمت در میلیون کاهش یافته است، به طور کلی 50 تن گوگرد از نفت گاز استحصال شده و باید گفت از این پس مردم ایران کمتر از 50 تن گوگرد از طریق تنفس استنشاق می‌کنند.

کاظمی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در راه‌اندازی این واحد بیان داشت: در طراحی این واحد باید فشار راکتور از طریق چند کمپرسور تامین می‌شد که به خاطر اشکالی که در طراحی کمپرسورها وجود داشت و سازنده انگلیسی به بهانه تحریم حاضر به رفع اشکال نشد، متخصصان دست به ابتکار زده و توانستند این واحد را در سرویس عملیاتی قرار دهند.

وی تأکید کرد: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با تولید محصولات با ارزش بنزین و نفت گاز مشابه یورو 4 و مازوت کمتر از 10 درصد جزو نادر پالایشگاه‌هایی است که مازوت تولیدی آن در حدود شش درصد است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه امیدواریم دانش فنی این مرکز به سایر پالایشگاه‌های داخلی سرایت کند، اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مازوت تولیدی کل پالایشگاه‌ها را به کمتر از 10 درصد برسانیم.

کاظمی در ادامه از تضمین توزیع نفت گاز در تمام کلانشهرها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر بنزین یورو 4 تنها در شهرهای اراک، تهران و کرج توزیع می‌شود که با راه‌اندازی واحد بنزین سازی اصفهان در خرداد ماه و بندرعباس در بهمن ماه امید می‌رود این نوع بنزین را در سال آینده در تمام کلانشهرها توزیع کنیم.

وی، سرمایه‌گذاری انجام شده برای این واحد را 3.2 میلیارد یورو اعلام کرد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول