اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد

خراسان رضوی در جمع 3 استان برتر صادراتی کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، استان خراسان رضوی در 11 ماه گذشته در جمع 3 استان برتر صادراتی کشور قرار دارد.

خراسان رضوی در جمع 3 استان برتر صادراتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی اظهار داشت: در این مدت بر اساس آمار گمرکات استان، بیش از یک میلیون و 743 هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و 457 میلیون دلار از استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه هرچند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کمتر از میانگین کاهش کشوری، از نظر وزنی، 17.5 درصد و از نظر ارزشی 19 درصد کاهش داشته لیکن با احتساب آمار صادرات بر اساس تولید نهایی پیش‌بینی می‌شود رقم صادرات استان به بیش از 2 میلیارد دلار برسد، گفت: در حال حاضر خراسان رضوی به لحاظ ارزش صادرات غیرنفتی، پس از استان‌های تهران و اصفهان در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

علیرضایی تصریح کرد: استان خراسان‌رضوی در این مدت، 2.4 سهم وزنی و 5.2 سهم ارزشی صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، عراق، قرقیزستان، امارات، چین و اسپانیا، عمده‌ترین کشورهای مقصد صادرات استان است.

وی افزود: صادرات تجاری و بازارچه‌ای استان از طریق بازارچه‌های باجگیران و دوغارون و گمرک‌های باجگیران، دوغارون، سرخس، لطف‌آباد، مشهد و منطقه ویژه دوغارون انجام می‌شود.

انتهای پیام/2202/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول