اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی کشور

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: 600 میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای آسفالت و تامین قیر رایگان راه‌های روستایی در کشور پیش‌بینی شده است.

اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه‌خلخال در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای راه روستایی در خلخال اظهار داشت: با دعوتی که از معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به عمل آمده قرار است میرشفیعی با سفر به خلخال و کوثر این روند را پیگیری کند.

وی گفت‌: در این سفر قرار است نحوه پیشبرد و توسعه راه‌های روستایی دو شهرستان جنوب استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم در نظر گرفته شود.

وی نرخ برخورداری از راه روستایی آسفالت و امن در خلخال و کوثر را بیش از 40 درصد اعلام کرد و افزود: این روند رو به رشد در دو سال اخیر انجام شده به طوری که قبل از نمایندگی بنده این میانگین کمتر از 25 درصد بوده است و در این دو سال اقدامات خوبی انجام شده است.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: با توجه به مصوبه مجلس در مورد اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت، تامین قیر رایگان و توسعه راه‌های روستایی انتظار بر این است تا مسئولان استانی و شهرستانی زیرساخت‌های لازم را برای 100 کیلومتر آسفالت‌ریزی در سال آینده آماده کنند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: این امر فرصت مناسبی است تا روستاهای خلخال و کوثر که دقیقا نصف میانگین استان از این نعمت برخوردارند شاهد افزایش میزان برخورداری از جاده‌های آسفالته و مناسب باشند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان باید محدودیت فصل کاری را هم در منطقه لحاظ کنند و با سرعت بیشتر در برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی بکوشند تا از فرصت مناسبی که پیش آمده در توسعه راه‌های روستایی و انجام زیرسازی‌های لازم موفق عمل کنیم.

کلنگ‌زنی خط انتقال گازرسانی به دو روستای خلخال

وی گفت‌: با پیگیری‌های فراوان و جذب اعتبار لازم خط انتقال روستاهای لرد و میانرودان خلخال با اعتباری در حدود 5 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و اهالی 1000 خانواری لرد و 250 خانواری میانرودان از این نعمت استفاده کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: روستاهای همجوار این خط انتقال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی نرخ برخورداری از گاز لوله‌کشی از روستاهی خلخال و کوثر را 45 درصد اعلام کرد و افزود: با کلنگ‌زنی این خط انتقال و مسیر خط انتقال روستای لنبر و روستاهای لرد نشین در شهرستان خلخال و زرج آباد در کوثر در سال آینده شاخص بهره‌مندی به بیش از 55 درصد می‌رسد در حالی که این میزان در دو سال قبل 20 درصد بوده است.

وی از اهتمام و جدیت مسئولان شرکت گاز در افزایش میزان بهره‌مندی اهالی از این نعمت قدردانی کرد و افزود: انتظار می‌رود پنج روستای نزدیک به خط انتقال در اولویت گازرسانی در سال آینده قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری بنه‌خلخال در پایان سخنان خود اذعان داشت: در بخش خورش رستم خواست جدی ما آغاز عملیات مطالعاتی و اجرای خط انتقال روستای برندق و روستاهای جوار بود که مسئولان در این زمینه باید پیگیری‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول