اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی خبر داد

درخشش بازرس خانه مطبوعات خراسان شمالی در جشنواره مطبوعات

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی از درخشش یکی از بازرسان هیئت مدیره این مجموعه صنفی در جشنواره سراسری مطبوعات کشور خبر داد.

درخشش بازرس خانه مطبوعات خراسان شمالی در جشنواره مطبوعات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سهراب ابراهیمی ظهر امروز در نشست با تنی چند از فعالان رسانه‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: نازلی حیدرزاده خبرنگار روزنامه خراسان شمالی و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات توانست، طی چندمین سال متوالی این افتخار را برای استان رقم بزند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با نگاه حرفه‌ای سایر خبرنگاران خراسان شمالی، شاهد کسب افتخارات آنان در جشنواره‌های مطبوعات باشیم.

به گزارش فارس، نازلی حیدرزاده در بخش گزارش استانی با تهیه گزارشی با عنوان « از دست بندهای آهنین تا دست بندهای نخی رنگین» رتبه برتر بیستمین جشنواره مطبوعات را کسب و مورد تقدیر وزیر ارشاد و شماری از مسئولان قرار گرفت.

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه خانه مطبوعات استان بزرگ‌ترین موسسه فرهنگی خراسان شمالی است بر تقویت و حمایت مسئولان از این مجموعه برای خدمات‌دهی هر چه بیشتر به خبرنگاران تاکید کرد.

وی اظهار کرد: خانه مطبوعات استان با توجه به کاهش اعتبارات امسال آن طور که انتظار می‌رود نتوانست در حوزه آموزشی و حمایتی در خدمت خبرنگاران باشد، از این رو امید می‌رود تا با نگاهی که خوشبختانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت این خانه داشته، سال آینده شاهد رشد فعالیت‌های آن باشیم.

به گفته ابراهیمی، خانه مطبوعات خراسان شمالی به فعالان رسانه‌های استان تعلق دارد و تمامی مساعی خود را برای ارتقای جایگاه خبرنگاران و رسانه‌های استان به کار می‌گیرد.

ابراهیمی در ادامه با تاکید بر اینکه خبرنگاران با کم‌ترین حقوق و بیشترین خروجی فعالیت‌های چشمگیری را در طول سال در راستای توسعه فرهنگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: اوج فعالیت‌های خبرنگاران استان پوشش اخبار سفر رهبری، انتخابات و همچنین ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بود که عملاً در این حوزه‌ها تجلیلی از رسانه‌ها نشده است.

وی گفت: با وجود آنکه رسانه‌ها در این حوزه‌ها فعالیت‌های زیادی را داشته؛ لیکن هیچ تقدیر و یا تشویقی از استان دریافت نکرده و بدون چشم‌داشت همچنان در این عرصه قلم می‌زنند، به همین خاطر ضرورت داشته تا جایگاه خبرنگار و قلم هرچه بیشتر پاس داشته شود.

* عدم تعلق عیدی و پاداش به خبرنگاران

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی همچنین از خبرنگاران حق‌الزحمه‌ای و قراردادی به عنوان تنها گروهی از جامعه شاغل که از دریافت عیدی و پاداش محروم هستند، یاد کرد.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه تمام کارمندان عیدی و پاداش خود را دریافت می‌کنند، لیکن متأسفانه با وجود زحمات زیاد و فشار کاری خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حق‌الزحمه‌ای، از این مزایا بی بهره هستند.

ابراهیمی یادآور شد: خیلی از مواقع کارمندان در پایان ماه اضافه کار و یا مأموریت دریافت می‌کنند، لیکن خبرنگاران با وجود تلاش شبانه روزی از چنین مزایایی برخوردار نیستند.

این مسئول در خانه مطبوعات خراسان شمالی بیان داشت: این در حالی است که جامعه و مسئولان از خبرنگاران بیشترین انتظار را داشته و در عمل کم‌ترین حمایت نیز از قشر خبرنگار می‌شود که امیدواریم در سال جدید شاهد تحول در این عرصه و رفع مشکلات فعالان رسانه‌های خراسان شمالی باشیم.

به گزارش فارس، حدود 250 نفر عضو خانه مطبوعات استان خراسان شمالی هستند.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول