اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادی از یک هنرمند پیشکسوت

هنرمندان اردبیل از استاد حسن مردانه عیادت کردند

به همت بسیج هنرمندان استان اردبیل و در تکریم از هنرمندان و چهره‌های برجسته اردبیل، جمعی از هنرمندان بسیجی از استاد حسن مردانه عیادت کردند.

هنرمندان اردبیل از استاد حسن مردانه عیادت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ظهر امروز اظهار داشت: ما به همراه تعدادی از مدیران انجمن‌های هنری و ادبی سازمان و هنرمندان بسیجی با حضور در منزل استاد حسن مردانه از وی عیادت کردیم و از نزدیک جویای وضعیت جسمی او شدیم.

عظیم دشتی تصریح کرد: ما معتقدیم که هنرمندان انقلابی و ارزشی ما باید در همه احوال مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند چرا که هنرمند ارزشی و انقلابی در مسیر حرکت عظیم و وقوع رخدادهای مختلف نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار دارند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌هنر متعالی می‌تواند کشور ما و انقلاب اسلامی را به یک جایگاه ابدی و جاودانه تبدیل کند به طوریکه اکثر هنرمندان ما امروز در عین مظلومیت با تمام توان در صحنه حاضر هستند و با قلم و هنر خود سعی می‌کنند مدافع اسلام و انقلاب باشند.

دشتی با انتقاد از برخی پشت کردن‌ها و بی‌حرمتی به هنرمندان و اقشار فرهنگی جامعه توسط دولت‌ها و مدیران مختلف اضافه کرد:‌ از دولت یازدهم انتظار می‌رود در تکریم و پاسداشت هنرمندان به عنوان ذخایر این نظام و انقلاب بیشتر از این بکوشند.

استاد حسن مردانه متولد 1319 در شهر اردبیل است که از همان دوران جوانی روی به هنرهای تجسمی آورده و در رشته نقاشی دستی توانمند دارد، او فوق لیسانس ادبیات فارسی، مدرس دانشگاه و دبیر دبیرستان‌های شهر اردبیل است و از او آثار بدیعی به جا مانده به طوریکه نقاشی تصویر منتسب به مقدس اردبیلی از آثار به یاد ماندنی اوست.

استاد حسن مردانه مفاخر استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین شهدای روحانی استان اردبیل را به تصویر کشیده به طوریکه هر یک از آثار خلق شده توسط مردانه به نوبه خود بی‌نظیر است که در موزه‌های مختلف نقاشی کشور آثاری از او را می‌توان مشاهده کرد.

این استاد گرافیست مدتی است کسالت پیدا کرده و در بستر بیماری است اما با غلبه بر بیماری خود وضعیتی رو به بهبود دارد.

انتهای پیام/62006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول