اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خبر داد

تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از تشدید بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قالب طرح بسیج نوروزی خبر داد.

تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دیر در طرح بسیج سلامت نوروزی توجه ویژه‌ای به تهیه و عرضه مواد غذایی، روش حمل و نقل و نگهداری مواد خوراکی در اماکن تهیه و توزیع دارند و در این ایام بازرسی‌های آنان تشدید می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: تهیه و توزیع مواد غذایی سالم و بهداشتی در اولویت است تا مردم بتوانند با توجه به شرایط خاص آب و هوایی شهرستان از مواد غذایی سالم بهره‌مند شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر بیان داشت: بسیاری از بیماری‌های شایع از جمله بیماری‌های روده‌ای به دلیل مصرف مواد غذایی آلوده بروز می‌کند که می‌طلبد نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی با دقت و حساسیت بیشتری صورت گیرد .

وی با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی و آشامیدنی، خاطرنشان کرد: به همه نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و قنادی‌ها اعلام می‌شود در صورت نامطلوب بودن بهداشت محیط مکان یا عرضه غیر بهداشتی محصول تولیدی بر اساس قانون بیش از گذشته و به شدت برخورد می‌شود و اماکن متخلف به مراجع قانونی معرفی و تا پایان تعطیلات پلمپ می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به نقش مردم در ارتباط با بهداشت محیط شهرها ابراز کرد: مسافران و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح تهیه و توزیع با تماس و اعلام نوع تخلف و آدرس مربوطه بازرسین بهداشت محیط را مطلع سازند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت موازین بهداشتی از جمله بهداشت فردی، توجه به تهیه و تمدید کارت معاینه پزشکی، بهداشت وسایل کار، وضعیت بهداشت عمومی، مرغوب و مجاز بودن مواد اولیه تهیه مواد غذایی، عدم استفاده از رنگ‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز از الزاماتی است که باید توسط متصدیان مورد توجه جدی قرار گیرد.

فخرایی با تاکید بر اینکه در بحث سلامت مردم بازرسان بهداشت محیط با هیچ کسی تعارف ندارند، گفت: اقدامات بسیار خوبی در برخورد با متخلفان بهداشتی در سطح شهرستان صورت گرفته است که رضایت مردمی را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: اجرای قوانین بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط موجب می‌شود مواد خوراکی سالم و مطمئن در چرخه تهیه و توزیع به دست مردم برسد.

انتهای پیام/66006/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول