اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

خانواده‌های شهدا اصلی‌ترین وارثان انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: خانواده‌های شهدا اصلی‌ترین وارثان انقلاب اسلامی هستند.

خانواده‌های شهدا اصلی‌ترین وارثان انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در مزار شهدای این شهرستان اظهار داشت: خانواده‌های شهدا اصلی‌ترین وارثان انقلاب هستند که باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به نامگذاری 22 اسفند ماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا، گفت: روز شهدا مختص عصر حاضر و جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه از دوران پیامبر اکرم(ص) نیز به گونه‌ای دیگر وجود داشته است.

باقری به جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند بر اساس آیات و روایات موجود اشاره کرد و گفت: شهیدان روز قیامت از درجه شفاعت برخوردار بوده و نزد اولیای الهی جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

وی تصریح کرد: آنانکه در راه خداوند و برای دین اسلام می‌جنگند و به مقام شهادت نائل می‌شوند، نزد خداوند زنده‌اند و می‌توانند موجبات خیر و برکت برای نزدیکان و خانواده‌های خود باشند.

امام جمعه شاهین‌دژ با استناد به روایاتی از ائمه معصوم علیهم‌السلام، اضافه کرد: هر شهید روز قیامت می‌تواند از 70 تا 70 هزار نفر را نزد خداوند شفاعت کند و این مسئله می‌تواند اهمیت و جایگاه خانواده‌های شهدا را نیز نشان دهد.

وی جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های شهیدان را عامل تقرب آنان نزد خداوند دانست و گفت: نباید از برکت شهیدان غافل بود چرا که ما به برکت نظام اسلامی، هر چه داریم مدیون خون شهیدان هستیم.

باقری همچنین در ادامه به برخی اعمال که سبب می‌شود انسان اجری معادل ثواب شهیدان داشته باشد، اشاره کرد و افزود: کسی که در راه عیادت از مریضی، یا در راه کسب روزی حلال، تشییع جنازه مومن و یا انجام دیگر کارهای خیر از دنیا رود، اجری معادل اجر شهید دارد.

انتهای پیام/61006/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول