اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حلقه‌های صالحین پاسخ‌دهنده به شبهات را تربیت کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حلقه‌های صالحین و مربیان باید پاسخ‌دهنده به شبهات را در جامعه تربیت کنند.

حلقه‌های صالحین پاسخ‌دهنده به شبهات را تربیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از برترین‌های صالحین استان همدان، با بیان اینکه واژه «صالحین» خیر و مقدمات ظهور است، اظهار داشت: طبق آیات و روایات نیز در نهایت زمین به صالحین خواهد رسید.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد"، عنوان کرد: این بدان معنا است که در حال حاضر جهان به گونه‌ای اداره می‌شود که در نهایت این پیچ تاریخی، مدیریت عالم را دگرگون خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زمانی می‌توان واژه «صالحین» را چنان که هست، دریافت که مبحث الفاظمان از انسان و انسان‌شناسی احراز شود، گفت: در راستای شناسایی ماهیت وجود انسان، مقوله «صالحین»، «غیر صالحین» و «سیر انتقال غیر صالح به صالحان» نیز باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به پذیرش امانت الهی از سوی انسان خاطرنشان کرد: اینکه آسمان و زمین گنجایش این امانت الهی را نداشت این بود که این امانت الهی به دل مومنان امانت داده شد که با این وصف وقتی مومنان و صالحان را زیارت می‌کنیم یاد خداوند می‌افتیم.

حائری شیرازی با بیان اینکه دوستی به معنای تجلی است، ابراز داشت: هر چیزی در سنخ خود متجلی می‌شود و بر این مبناست که شیطان در آمریکا تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حقیقت انسانی از مبدأ بالایی آمده که بر این اساس هر کس عاشق این ماهیت می‌شود، گفت: مردم به امام راحل عشق داشتند، امروز نیز عشق به رهبری دارند چون می‌دانند که ایشان نایب امام زمان(عج) هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسن(ع) بر اساس مصلحت و امر الهی با معاویه شور کرد تا مردم معاویه و نیت پلید وی را بشناسند، تصریح کرد: این امام همام با امر دشمن‌شناسی بزرگترین خدمت را به عالم اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز با پذیرش قطعنامه 598 خواست همگان ماهیت صدام را بشناسند، افزود: امام خمینی(ره) آمده بود تا اهل عالم را نجات دهد و مردم نیز حکام زمان خود را بهتر بشناسند.

حائری شیرازی با بیان اینکه رهبری گفته‌اند که به مذاکرات خوش‌بین نیستم، یادآور شد: ایشان این سخن را چندی پیش گفته‌اند اما امروز معنای آن را می‌فهمیم زمانی که امریکا توقعات دیگری دارد موقعیت‌ها مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که مذاکره نبود می‌گفتند ایران اهل مذاکره و این مباحث نیست اما امروز مشخص شده که اهداف آنها تنها این نبوده و نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یهودی‌ها خودبزرگ‌بین و متکبر هستند گفت: "بیداری اسلامی" را هر کس به یک نوع تحلیل می‌کند اما من این موضوع را بر مبنای انسان‌شناسی تحلیل کرده‌ام.

وی با بیان اینکه اگر لیوان شیشه‌ای را در فریزر گذاشته و سپس در آن آب داغ بریزیم خواهد شکست، تصریح کرد: این مثالی از نظام‌هایی است که در داخل دچار انبساط و از خارج منقبض هستند و در نهایت به فروپاشی خواهند رسید.

حائری‌شیرازی ادامه داد: مردم ما نیز به وسیله فطرت خدایی منبسط شده، انقباض حاکمیت شاه را برنتابیدند و انفجارشان عالم‌گیر شد.

وی با بیان اینکه مردم با حجت باطنه خود آشتی کرده‌اند، تأکید کرد: با تهدید نمی‌توان کاری کرد و این مردم قابل خرید و تطمیع نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انفجار این انقلاب در همه کشورها واقع خواهد شد، گفت: کشور ما آغازگر این حرکت بود اما ادامه آن در سایر کشورهاست.

وی با بیان اینکه صالحین یعنی گروهی که بر افکار دیگران اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: این حلقه‌ها باید بتوانند گروه‌های ساده و غیر کارشناس را کارشناس کنند.

حائزی شیرازی کار فرهنگی را از غیر ماهرها، ماهر ساختن؛ قلمداد کرد و گفت: حلقه‌های صالحین و مربیان باید پاسخ‌دهنده به شبهات را در جامعه تربیت کنند و شبهه مطرح کرده و از مردم جواب بخواهند.

وی با تأکید بر لزوم پویا کردن افکار جامعه توسط حلقه‌های صالحین و مربیان، تأکید کرد: این تحول باید در صالحین و مربیان آن پیدا شود و نباید ملانکته‌ای بوده و تنها به شبهات پاسخ دهید بلکه باید ماهی‌گیر تربیت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صالحین یعنی افرادی که عقلشان، جهلشان را کنترل می‌کند، اظهار داشت: در مقابل صالحین، فاسقین قرار دارند که متکبر و خودبرتربین هستند.

وی با بیان اینکه گذر از پیچ تاریخی به معنای جایگزین کردن حکومت امام زمان(عج) به جای حکومت استکبار است، گفت: مردم از تکبر خسته شده‌اند؛ به همین دلیل باید زمینه برای ظهور امام زمان(عج) مهیا شود.

حائری شیرازی یکی از بسترسازان ظهور را حلقه‌های صالحین دانست و از آنان خواست خود را از هر نظر برای این مهم آماده کرده و با تربیت دیگر افراد، بستر این رخداد عظیم را فراهم کنند.

وی در پایان سخنانش گفت: صالحین باید مظهر ادب، اخلاص و نزاکت و اخلاق باشند.

انتهای پیام/89004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول