اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نطنز:

ایام فاطمیه نطنز را عاشورایی برگزار می‌کنیم

امام جمعه نطنز گفت: امروزه به برکت تلاش‌های مراجع عظیم‌القدر تقلید، مردم عنایت بیشتری به برگزاری مراسم فاطمیه دارند و آنچه که از ما خواسته شده است اینکه به سمتی حرکت کنیم که از فاطمیه، عاشورایی دیگر بسازیم.

ایام فاطمیه نطنز را عاشورایی برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام والمسلمین طاحونی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی نطنز اظهار داشت: حضرت فاطمه نه تنها به این شأن رسیده بود که ام ابیها بود بلکه او ام‌الائمه نیز بود؛ یعنی شجره طیبه امامت از دامان چنین بانویی تربیت یافته و افتخارشان اینست که مقتدا و مادری چون ایشان دارند.

وی این روایت نبوی که رضایت فاطمه رضایت من است و هر کس من از او راضی باشم پروردگار از او راضی است را بخشی از فضایل و عظمت این بانوی عظیم‌الشأن دانست.

امام جمعه نطنز تصریح کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت این مجموعه و سایر نهادهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که به مردم ثابت کنیم در برگزاری مراسم فاطمیه اول و دوم و گرامیداشت مقام فاطمة الزهرا(س) پشت سر نبی اکرم(ص) و حضرت علی(ع) هستیم.

وی با اشاره به تلاش گرانقدر در احیا مراسم فاطمیه افزود: امروزه به برکت تلاش‌های مراجع عظیم‌القدر تقلید، مردم عنایت بیشتری به برگزاری مراسم فاطمیه دارند و آنچه که از ما خواسته شده است این که به سمتی حرکت کنیم که از فاطمیه، عاشورایی دیگر بسازیم.

حجت‌الاسلام طاحونی در ادامه صحبت های خود با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تاکید کرد با توجه به اینکه بلافاصله پس از ایام نوروز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها آغاز می‌شود، باید از این فرصت در جهت تبیین موضوع و کاهش آثار و تبعات منفی اجرای طرح استفاده نمود.

در ادامه جلسه رئیس سازمان تبلیغات شهرستان نطنز طی سخنانی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد در خصوص فاطمیه اظهار کرد: تلاقی ایام نوروز با ایام فاطمیه و با شرایط موجود در جهان اسلام ضروری بود جهت برگزاری صحیح مراسم این نشست برگزار شده و زمینه بهانه‌جویی از دشمنان سلب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدی‌تبار افزود: در ایام محرم برنامه‌های عزاداری بسیار خوب و بدون آسیب برگزار شد و در کل نظارت این مجموعه می‌تواند نقش مؤثری در استمرار این روند داشته باشد.

وی تصریح کرد: با تلاش جمعی که تا کنون انجام گرفته است امسال در کلیه شهرها و روستاها حرکات دستجات عزاداری در روز شهادت به همراه هیئات عزاداری در امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود و امامزاده رقیه خاتون(س) خواهیم داشت.

رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به گردهمایی روحانیون در تاریخ 22 اسفند، گفت: باید از مراسمات فاطمیه بهترین استفاده را در جهت تبیین اعتقادات مردم در مباحث سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی، داشت.

انتهای پیام/63025/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول