اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان البرز خبر داد

کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: طی روزهای آینده با تشدید روند سرد شدن هوا، شاهد کاهش حدود 10 درجه‌ای دما در این استان خواهیم بود.

کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی شده بود، با ورود سامانه بارشی جدید به آسمان ایران از غرب کشور، از روز گذشته شاهد افزایش و تراکم ابرها و بارش باران در استان البرز بودیم.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل بارش برف در برخی از مناطق کشور به ویژه در ارتفاعات و در نظر گرفتن بارش‌ باران در البرز، از عصر روز گذشته روند کاهش دمای هوا در این استان تشدید شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی از صبح امروز تا روز شنبه شاهد وضعیت موجود و بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف استان البرز هستیم.

رحمانیان بیان داشت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی البرز به صورت برف باشد که این امر روند کاهش دما را تشدید می‌کند.

وی گفت: طی هفته گذشته دمای هوا در برخی از روزها به 19 تا 20 درجه بالای صفر در کرج رسید، اما از صبح روز چهارشنبه و همراه با ورود سامانه بارشی به آسمان البرز این دما کاهش یافته است.

رحمانیان تصریح کرد: دمای هوا در شهرستان کرج در روز چهارشنبه حدود 12 درجه بالای صفر بود، اما امروز در گرم‌ترین ساعات به حدود 9 درجه می‌رسد.

وی افزود: این دما در مقایسه هفته گذشته و حتی روزهای نخست هفته جاری، کاهش حدود 10 درجه‌ای را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه شرایط فعلی و بارندگی‌ها تا چه زمانی تداوم دارد، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی، تا روز سه‌شنبه هفته آینده یعنی پایان سال 93، هوای استان البرز ابری و نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/2302/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول