اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خاش مطرح کرد

بهار زودرس در تفتان/‌خاش آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی

فرماندار خاش با برشمردن مهمترین آثار تاریخی و ویژگی‌های این شهرستان گفت: خاش آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

بهار زودرس در تفتان/‌خاش آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، محمد اکبر چاکرزهی صبح امروز در دومین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان خاش، معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاش را در ایام نوروز برای گردشگران مورد تاکید قرار داد.

فرماندار خاش با بیان اینکه شهرستان خاش دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعددی است، اظهار داشت: امسال شاهد بهار زودرس در منطقه هستیم که این امر می‌تواند زمینه جذب شمار بسیاری از گردشگران را فراهم کند در صورت شناساندن درست آن‌ها می‌توان فرصت خوبی برای جذب گردشگر ایجاد کرد.

این مسئول با تأکید بر لزوم استقبال شایسته و مطلوب از مهمانان نوروزی اذعان داشت: همه اعضای این ستاد باید در نوروز امسال و با نظارت دقیق در زمینه‎های مختلف علاوه بر برطرف ساختن نقاط ضعف‎های سالیان گذشته در زمینه رفاه بیشتر مهمانان نوروزی گام بردارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی عنوان کرد: با بررسی نقاط ضعف و قوت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 92 تمام اعضای این ستاد باید تلاش کنند تا نواقص سال‌های گذشته را برطرف کنند.

چاکرزهی متذکر شد: تا قبل از نوروز جلسه ستاد تسهیلات به صورت منظم برگزار می‌شود و اعضای این ستاد موظف هستند، نسبت به انجام وظایف خود گزارش ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های بسیار خوبی از سوی میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و همچنین شهرداری شهر خاش در زمینه توسعه گردشگری اندیشیده شده است.

فرماندار خاش بیان کرد‌: ماموران پلیس‌راه نیز باید برای ایمن‌کردن محورهای ارتباطی با اعمال قانون برای رانندگان متخلف ، نقش مهمی در کاهش تصافات جاده‌ای و آرامش مردم ایفا می کنند و در طرح گردشگری نوروزی که همه مجموعه‌ها دست به دست هم خواهند داد تا اسباب یک سفر ایمن را فراهم آورند.

وی‌ افزود‌: پلیس نیز با فعالیت‌های خود امنیت را برقرار کرده و با استقرار در جاده‌ها و محورهای مختلف سعی خواهد کرد رضایت مردم را فراهم آورد.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان خاش در ارتباط با نقش اداره صنعت معدن و تجارت و مجمع امور صنفی و سایر ادارات در امر تسهیلات سفر شهرستان تصریح کرد : همچنین نظارت بر نحوه توزیع و قیمت‌گذاری کالاها در فروشگاه‌های مواد خوراکی و پوشاک، تجهیز هتل‌ها‌، مسافرخانه‌ها و مدارس شهرستان و خانه معلم برای مسافران، آماده‌باش دستگاه‌ها برای امدادرسانی جاده‌ای ، توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی از مکان‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری و نصب پلاکارد توسط دهیاران در سطح شهرستان برای مشخص کردن مکان‌های دیدنی روستایی و تنظیم مراکز خرید در طول تعطیلات نوروزی ، سرویس دهی پایانه حمل و نقل مسافری از مهمترین برنامه‌ها و وظایف اعضای این ستاد است.

امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه از قراردادن آکواریوم ماهی برای نخستین بار در چادر عشایری که بین راه نصب می‌شود خبر داد و اظهار داشت: این آکواریوم با هدف نشان دادن اینکه در این شهرستان ماهی نیز پرورش داده می شود‌، در این چادر قرار داده می‌شود.

نورالله هاشمزهی رئیس اتاق اصناف خاش نیز در ادامه اظهار داشت: تعداد 30 واحد خبازی و همچنین پنج واحد صنفی فروش لوازم یدکی، فروش شیشه، سوپرمارکت، فروش گوشت مرغ و ماهی، تعویض روغنی، جلوبندی، نقاشی اتومبیل، کافه و چایخانه در ایام نوروز به صورت کشیک هستند.

انتهای پیام/75004/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول