اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 25 اسفند جاری صورت می‌گیرد

اجرای طرح ترافیکی نوروزی در گیلان

رئیس پلیس راهور گیلان از اجرای فاز دوم طرح ترافیکی نوروزی از 25 اسفند ماه جاری در این استان خبر داد.

اجرای طرح ترافیکی نوروزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک گیلان اظهار کرد: پیش‌بینی کرده بودیم ترافیک شهر رشت از 15 اسفند جاری آغاز شود و تا 29 این ماه ادامه داشته باشد و پس از آن ترافیک روان و آرام شود.

وی ادامه داد: ترافیک شهر رشت از ابتدای اسفند جاری به دلیل توزیع سبد کالا آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

امینی به استقرار 50 درصد نیروهای ستادی پلیس راهنمایی و رانندگی رشت تا 25 اسفند جاری در داخل این شهر اشاره کرد و افزود: فاز دوم طرح ترافیکی نوروزی از 25 اسفند جاری با استقرار صد درصدی نیروهای ستادی در سطح شهرهای گیلان آغاز می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با تاکید بر ایجاد ترافیکی روان برای شهروندان، بیان کرد: 11 ماه گذشته تعداد 109 نفر در تصادفات حوزه شهری گیلان کشته شدند.

وی از کاهش 25 درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری گیلان در 11 ماه گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته تعداد 146 نفر در مدت مشابه در تصادفات درون‌شهری گیلان کشته شدند.

امینی با بیان اینکه تعداد 106 فقره تصادفات فوتی در 11 ماه گذشته در گیلان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 133 فقره تصادف در مدت مشابه در استان اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان به کاهش 20 درصدی تصادفات فوتی در شهرهای گیلان در 11 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین تصادفات در کلانشهر رشت اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر کشته‌ها و وقوع تصادفات جاده‌های درون‌شهری در گیلان، اظهار کرد: تعداد 60 نفر از کشته‌شدگان معادل 55 درصد عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

امینی 31 نفر از کشته‌شدگان معادل 28 درصد تصادفات درون‌شهری گیلان را مربوط به موتورسواران دانست و بیان کرد: تعداد 10 نفر معادل 9 درصد از کشته‌شدگان رانندگان هستند.

رئیس پلیس راهور گیلان تعداد پنج نفر از کشته‌شدگان را سرنشین خودروها عنوان کرد و افزود: تعداد سه نفر از کشته‌شدگان تصادفات درون‌شهری را دوچرخه‌سواران تشکیل می‌دهند.

وی تعداد 61 فقره تصادفات فوتی درون‌شهری گیلان معادل 57 درصد را به دلیل توجه نکردن به جلو خواند و تصریح کرد: تعداد 22 فقره تصادفات فوتی معادل 21 درصد به دلیل رعایت نکردن حق تقدم و توانایی نداشتن در کنترل وسایل نقلیه اتفاق افتاده است.

امینی تعداد 12 فقره از تصادفات فوتی درون‌شهری گیلان معادل 11 درصد را تجاوز به چپ عنوان کرد و گفت: تغییر مسیر ناگهانی، حرکت با دنده عقب، باز کردن ناگهانی در خودرو، نقض مقررات حمل بار و مقررات ایمنی از دیگر موارد وقوع تصادفات درون‌شهری استان در 11 ماه گذشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از رتبه نخست کاهش تصادفات درون‌شهری رشت با 19 نفر خبر داد و یادآور شد: آستانه‌اشرفیه و بندر انزلی با پنج نفر کاهش کشته در رتبه دوم هستند.

وی لنگرود را با چهار نفر کاهش کشته در رتبه سوم تصادفات درون‌شهری گیلان دانست و خاطرنشان کرد: تالش، رضوانشهر و لاهیجان هر کدام با دو نفر کاهش کشته رتبه چهارم را کسب کردند.

به گفته امینی، شهرستان‌های آستارا، شفت، صومعه‌سرا، فومن و ماسال هر کدام با یک نفر کاهش کشته در رتبه بعدی تصادفات درون‌شهری گیلان در 11 ماه گذشته هستند.

انتهای پیام/84001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول