اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

یک مقام ارشد دولتی پاکستان خبر داد

گزینه نظامی علیه طالبان در دستور کار دولت پاکستان

به گفته وزیر دارایی پاکستان با اینکه دولت پاکستان به پیشبرد روند صلح امید بسته است اما در صورت شکست این مذاکرات گزینه نظامی را جهت ریشه کنی تروریسم در دستور کار خود خواهد داشت.

گزینه نظامی علیه طالبان در دستور کار دولت پاکستان

به گزارش خبرنگار فارس در اسلام‌آباد، «اسحاق دار»، وزیر دارایی پاکستان امروز در بخشی از نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت، دولت سرمایه‌گذاری برای ریشه‌کنی ترورسیم را در دستور کار خود دارد و در صورت شکست مذاکرات با طالبان پاکستان، گزینه عملیات نظامی علیه این گروه تروریست، روی میز خواهد بود.

اسحاق دار گفت که مردم پاکستان نمی‌توانند ادامه فعالیت ترورسیم را در این کشور تحمل کنند و این آخرین شانسی است که به طالبان پاکستان برای برقراری صلح داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد، تمام نهادهای دولتی، نظامی و غیر نظامی  با نخست وزیر موافقند که باید برای مقابله با چالش‌های امنیتی و حل مشکلات اقتصادی و انرژی، با تمام قدرت کار کنند.

وی همچنین در سخنان دیگری بیان کرد که دولت هنوز در مورد عملیات نظامی در وزیرستان تصمیمی نگرفته است و قصد دارد آخرین فرصت را برای پیشبرد روند صلح، پیش از عملیات نظامی به تروریست‌های طالبان بدهد و در صورت انجام عملیات نظامی هزینه آن بستگی به حد و اندازه آن خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد هزینه‌های اقتصادی جنگ با تروریسم داشت، گفت هزینه مبارزه با ترورسیم تا کنون برای دولت بسیار سنگین بوده و شامل بسیاری از هزینه های مستقیم و غیر مستقیم، از جمله از دست دادن رشد اقتصادی، بیکاری، کاهش تولید ناخالص داخلی و غیره وجود دارد که در حدود80 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول