اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همزمان با نزدیک شدن به موعد خروج قطعی آمریکا از افغانستان صورت گرفت

موافقت کشورهای عضو «همسود» با تشکیل گروه‌های مشترک مرزبانی

همزمان با نزدیک شدن به موعد خروج قطعی آمریکا و نیروهای ائتلاف از افغانستان، کشورهای عضو جامعه همسود در اجلاسی در مسکو، موافقتنامه تشکیل گروه‌های مشترک مرزبانی برای حفاظت از مرزهای جنوبی آسیای مرکزی را تصویب کردند.

موافقت کشورهای عضو «همسود» با تشکیل گروه‌های مشترک مرزبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏آباد، کشورهای عضو جامعه همسود امروز در نشستی در مسکو، با تشکیل گروه‌های مشترک مرزبانی برای مقابله با احتمال سرایت دامنه ناامنی به مرزهای جنوبی آسیای مرکزی موافقت کردند.

در اطاعیه پایانی این نشست آمده است، گروه‌های مشترک مرزبانی به منظور فراهم آوردن تامین امنیت مرزهای خارجی جامعه کشورهای همسود و جمع آوری اطلاعات در مورد وضیعت مرزها ایجاد می‏‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود که موافقتنامه مذکور را مقامات ارشد کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، مولداوی، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اوکراین امضا کند.

کارشناسان معتقدند که با نزدیک شدن به زمان پایان برنامه خروج نیروهایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از افغانستان در سال جاری میلادی طرح‌های پنتاگون نیز بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

آنان می‌گویند، به نظر می‌رسد که اکنون مقامات نظامی آمریکا طرح‌های مختلفی را در جهت جابه‌جایی و مستقر کردن بخشی از نیروهای خویش از افغانستان در منطقه آسیای مرکزی با مقامات سیاسی و نظامی این منطقه توافق کرده و به منظور جلوگیری از اعتراض و نارضایتی‌ کشورها این طرح‌ها را تا زمان تحقق مخفی نگاه می‌دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول