اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان‌:

کارخانه سیمان سیستان گواهی‌نامه انطباق معیار مصرف انرژی گرفت‌

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: براساس گزارش‌های مستند، نخستین‌ گواهی‌نامه انطباق معیار مصرف انرژی در سیستان و بلوچستان برای سیمان سیستان صادر شد.

کارخانه سیمان سیستان گواهی‌نامه انطباق معیار مصرف انرژی گرفت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهد‌ان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان، اسماعیل عاقلی افزود: بر‌اساس قانون سازمان ملی استاندارد‌، قانون اصلاح الگوی مصرف و گزارش بازرسی انرژی واحد تولیدی سیمان سیستان، معیار مصرف انرژی شرکت سیمان برای فرآیند تولید سیمان با معیارهای تعیین شده در استاندارد ملی 7873 برابر و انطباق داشت.

‌وی با بیان اینکه ‌واحد تولیدی سیمان سیستان شرایط اعطای گواهی‌نامه انطباق معیار مصرف انرژی را دارد، اظهار داشت: نخستین گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی در سیستان و بلوچستان به استناد مصوبات کمیته علائم و کنترل کالا برای فرآیند تولید سیمان صادر شد‌.

‌‌عاقلی ‌با اشاره به قانون اصلاح الگوی مصرف و ماده 133 و 134 برنامه پنجم توسعه و براساس ضوابط و قوانین مربوط، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران مجری استانداردهای معیار مصرف انرژی تجهیزات و فرآیندهای انرژی بر در صنایع بوده و با ایجاد ساز و کار لازم، نظارت بر اجرای استاندارد‌های مذکور را بر‌عهده دارد.

وی ادامه داد: برای کاهش و مدیریت مصرف انرژی استانداردها و معیارهایی تدوین شده و به صورت استانداردهای ملی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 34 استاندارد ملی برای فرآیند‌های تولید برای صنایع انرژی‌بر و 43 استاندارد تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی برای تجهیزات انرژی‌بر تدوین شده است، خاطرنشان کرد: از 34 استاندارد فرآیند 31 استاندارد و از 43 استاندارد ملی محصولات، 30 استاندارد ملی مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

 مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ‌اگر مصرف انرژی واحدهای صنعتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در حد معیارهای تعیین شده در استاندارد نباشد توسط وزارتخانه‌های نفت و نیرو مطابق ماده 26 در قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی جریمه خواهند شد. 

انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول