اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

نظام مهندسی ساختمان در حمایت از آثار هنری و صنایع دستی ورود کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از سازمان نظام مهندسی استان خواست تا در زمینه حمایت از آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان ورود کند.

نظام مهندسی ساختمان در حمایت از آثار هنری و صنایع دستی ورود کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری امشب در حاشیه بازدید از نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری و صنایع دستی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان می‎تواند با قرار دادن آثار هنری در پروژه‎های مسکن‎مهر، قبل از اینکه افراد به منازل خودشان ورود کنند نسبت به حمایت از آثار هنری اقدام کند.

وی از قول مساعد معاون عمرانی استاندار گلستان در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: قرار شده تا با دستگاه‌های مرتبط حوزه ساختمان نشستی صورت بگیرد تا در این زمینه قدم‎های مثبتی برداشته شود.

تقویت اقتصاد هنر یکی از دغدغه‎های جدی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه تقویت اقتصاد هنر یکی از دغدغه‎های جدی است، افزود: تولید آثار هنری رابطه معناداری با میزان تقاضا دارد چراکه همیشه بین عرضه و تقاضا این رابطه برقرار بوده است.

منتظری در خصوص دلایل شکل‎گیری نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری بیان داشت: برای اینکه مردم از این ظرفیت‎ها و قابلیت‎ها بیشتر مطلع شوند، فرصت انتخاب، فرصت دیدن و فرصت خرید داشته باشد لذا این نمایشگاه در آستانه عید نوروز شکل گرفت.

وی، برگزاری نمایشگاه فوق را کار مشترکی بین فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اداره کل فنی و حرفه‎ای، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.

خرید آثار هنری باید تبدیل به یک فرهنگ شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نمایشگاه حاضر ترکیبی از آثار هنری و صنایع دستی است، یادآور شد: 300 اثر هنری در کنار صنایع دستی در این نمایشگاه ارائه شده است که بخشی از صنایع دستی هنر و ذوق جوانان بااستعدادی است که در منزل مبادرت به این کارها کردند.

منتظری بیان داشت: اعتقادمان این است که می‎توان زمینه اشتغال جوانان را حتی با حداقل امکانات فراهم کرد البته باید حمایت‌های لازم در این راستا صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه خرید آثار هنری باید تبدیل به یک فرهنگ شود، ابراز داشت: زمانی که آثار هنرمندان مورد توجه مخاطب قرار بگیرد رونق اقتصادی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول