اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری:

رقابت‌های وزنه‌برداری ‌جایگاه تیم ملی ‌را ارتقا می‌بخشد

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: به طور قطع برگزاری موفق رقابت‌های وزنه‌برداری بزرگسالان گرامیداشت سردار شهیدمهدی باکری و ثبت رکوردهای جدید می تواند جایگاه تیم ملی را در مسابقات آسیایی و جهانی ارتقاء بخشد.

رقابت‌های وزنه‌برداری ‌جایگاه تیم ملی ‌را ارتقا می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین رضازاده شامگاه امروز در آیین گشایش رقابت‌های وزنه‌برداری بزرگسالان کشور یادواره سردار شهید مهدی باکری در تبریز اظهار کرد: این رقابت‌ها می‌تواند به شناسایی ظرفیت‌های ورزشکاران این رشته و در نهایت تقویت نفرات انتخابی تیم ملی منجر شود.

وی گفت: به طور قطع برگزاری موفق این رقابت‌ها و ثبت رکوردهای جدید می‌تواند جایگاه تیم ملی را در مسابقات آسیایی و جهانی ارتقاء بخشد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز در آیین افتتاحیه رقابت‌های وزنه‌برداری بزرگسالان گرامیداشت سردار شهید مهدی باکری گفت: تبریز توانمندی لازم برای برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی وزنه‌برداری را دارد.

سید محمدشروین اسبقیان افزود: نمونه بارز این توانمندی‌ها را می‌توان در سه رویداد تور دوچرخه‌سواری آذربایجان، شطرنج قهرمانی آسیا و رقابت‌های هندبال آسیا که در سال آتی در تبریز برگزار می‌شود، مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه استارت استعدادیابی وزنه‌برداری استان با حمایت‌های فدراسیون زده شده است، اظهار امیدواری کرد، با ادامه این روند آذربایجان‌شرقی در سه سال آتی بتواند به جایگاه اصلی و روزهای اوج خود در این رشته دست یابد.

اسبقیان این نوید را داد که آذربایجان‌شرقی در بازی‌های المپیک برزیل نماینده‌ای قدرتمند داشته باشد.

هم اکنون رقابت‌های وزن 56 کیلوگرم و با حضور 19 وزنه بردار در دو دسته A و B در جریان است.

در این رقابت‌ها و در اوزان 62، 14 وزنه بردار، 69 ، 16 وزنه بردار، 77، 22 وزنه بردار، 85 و 94، 21 وزنه بردار و 105 و 105+، 19 وزنه بردار حضور دارند.

بر اساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات شلوغ ترین وزن رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور وزن 77 کیلوگرم است که با حضور 22 وزنه بردار برگزار می‌شود. خلوت ترین وزن نیز 69 کیلوگرم است که 14 شرکت کننده با یکدیگر رقابت می‌کنند. تعداد وزنه برداران اوزان هشتگانه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور به شرح زیر است:

دسته 56 کیلوگرم: 19 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 62 کیلوگرم: 14 وزنه بردار در گروه A

دسته 69 کیلوگرم: 16 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 77 کیلوگرم: 22 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 85 کیلوگرم: 21 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 94 کیلوگرم: 21 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 105 کیلوگرم: 19 وزنه بردار در دو گروه A و B

دسته 105+ کیلوگرم: 19 وزنه بردار در دو گروه A و B

انتهای پیام/‌60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول