اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

پایه آمار اشتغال غلط است

فرماندار اردبیل گفت: پایه آمار اشتغال در شهرستان اردبیل غلط است و ما سعی داریم در سال آینده آمار دقیقی از اشتغال را احصا کرده و اطلاع‌رسانی کنیم.

پایه آمار اشتغال غلط است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار داشت:‌ آمارهای اشتغال که در سال‌های اخیر ارائه شده هیچ پایه، اساس و سندیت ندارد چرا که اگر این آمارها درست بود ما امروز هیچ بیکاری را در شهرستان اردبیل سراغ نداشتیم.

وی تصریح کرد: آمار واقعی در شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و مجموعه‌های اقتصادی وجود دارد و قرار نیست ما با آمارهای غلط ذهن مردم را منحرف کرده و یا بخواهیم افکار عمومی را فریب دهیم.

زنجانی با بیان اینکه حماسه سیاسی در کشورمان در سال 92 با حضور حماسی ملت ایران در انتخابات 24 خرداد و انتخاب یار صدیق امام و رهبری حجت‌الاسلام حسن روحانی به شکل شایسته و ممتاز ظهور و بروز کرد، افزود: رأی مردم پیامی جز گرایش به اعتدال، خط میانه روی که خط منتخب قرآن و اهل بیت است، نداشت و ما در سخت‌ترین شرایط با حرکت در این مسیر می‌توانیم از تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی به راحتی گذر کنیم.

این مسئول تورم کمرشکن و بدهی‌های سنگین دولت گذشته را معضل جدی در حرکت رو به جلوی کشورمان توصیف کرد و ادامه داد: ما دستیابی به انرژی هسته‌ای را به همراه غنی‌سازی حق مسلم ایرانیان می‌دانیم و با تلاشی که مجاهدان وزارت خارجه در رایزنی‌ها و گفت‌و گوهای بین‌المللی داشتند با حفظ عزت، مصلحت، حکمت و تبعیت بی‌چون و چرا از رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف مدافع حقانیت نظام و نشان دادن چهره رأفت و مهربانی نظام اسلامی باشند.

وی عزم دولت را در تحقق حماسه اقتصادی و جامه عمل پوشیدن به اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و اضافه کرد: دولت یازدهم با بهره‌گیری از تمام توان و بضاعت نیروهای دلسوز و خدوم سعی می‌کند اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد پویا و متحول عملیاتی کرده و در بخش‌های مختلف آن را جامه عمل بپوشاند.

آمادگی دستگاه‌های مختلف برای به حداقل رساندن تورم مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل به رشد منفی اقتصاد کشور در سایه توطئه‌های دشمنان و سیاست اقتصادی نامناسب و غلط دولت قبلی اشاره کرد و گفت: با هدفمندی یارانه‌ها در دو سال گذشته تمامی درآمدهای کشور صرف پرداخت یارانه مستقیم به مردم شده در حالی که سهم تولید و سلامت در این حوزه نادیده گرفته شد.

زنجانی با اشاره به آمارهای غلط و کذایی از اشتغال در مرکز استان افزود: اگر آماری که هر ساله مسئولان امر از ایجاد فرصت‌های اشتغال می‌زدند، ما امروز طبیعتاً بیکاری را نداشتیم در حالی که سیل بیکاران نشان می‌دهد که همه این آمار و ارقام‌ها غلط است.

وی با بیان اینکه به جای 72 میلیون ایرانی 77 میلیون نفر یارانه دریافت کرده و به هیچ وجه سهم صنعت و اشتغال از محل هدفمندی لحاظ نشده است، تصریح کرد: با این روند نامناسب اجرای هدفمندی، ما در کشور دچار معضلات جدی در حوزه عمران و اشتغال شدیم به طوریکه کارگاه سازندگی دولت قبلی به کارگاه ورشکستگی تبدیل شد.

زنجانی به تأثیرناپذیری هدفمندی یارانه‌ها در اصلاح مصرف در حوزه سوخت اشاره کرد و ادامه داد: به جای اینکه مصرف سوختمان کاهش یابد امروز این مصرف به 70 میلیون لیتر بنزین رسیده که حتی از سوخت کشور چین نیز بالاتر است که خود این مصرف نشان می‌دهد ما در اتلاف انرژی و ثروت کشور بی‌رحمانه عمل می‌کنیم.

این مسئول عزم دولت یازدهم را در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد و اضافه کرد: ‌انتظار این است که در این مرحله هم سهم تولید و هم بخش سلامت شایسته در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی آمادگی اجرای مرحله دوم هدفمندی را دارند، بیان کرد: با توجه به اینکه از اوایل فروردین ماه این طرح اجرا می‌شود و ممکن است آثار تصنعی و کاذبی در بازار داشته باشد ما نسبت به ذخیره‌سازی اجناس مورد نیاز مردم اقدام کردیم تا جلوی بار روانی حاصل از اجرای این طرح را بگیریم.

زنجانی یادآور شد: قرار است دولت در این زمینه با راهکارهای مناسب تدبیری را بیندیشد تا حساسیت‌ها برطرف شده و همچنان مردم ما با حفظ منافع ملی خط قرمزها و فصل‌الخطاب قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای بهتر امور تلاش کنند.

جلوی ناامنی‌های احتمالی چهارشنبه‌سوری را می‌گیریم

فرماندار اردبیل به نزدیکی چهارشنبه‌سوری و تلاش برخی از گروه‌های معاند نظام در ایجاد ناامنی در برخی از مناطق شهری اشاره کرد و گفت:‌ عده‌ای با سوءاستفاده از فضای چهارشنبه آخر سال سعی می‌کنند تا به برخی ناامنی‌ها دامن بزنند که قطعاً با آنها برخورد انجام شده و جلوی وارد آمدن خسارت به اماکن عمومی گرفته می‌شود.

زنجانی نزدیکی ایام عید را نیز یادآور شد و افزود: همه دستگاه‌ها موظف هستند تا در استقبال از مسافران و گردشگران با تمام توان در صحنه حاضر باشند.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول